سرنوشت براگا در انتظار اسکوچیچ؟(عکس)

سرنوشت براگا در انتظار اسکوچیچ؟(عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- این احتمال وجود دارد که دراگان اسکوچیچ سرنوشتی مشابه آدمار براگا در فوتبال ایران داشته باشد.

به گزارش فوتبالی، در حالی که بعد از نتایج تیم ملی با سرمربی کرواتش در مرحله دوم انتخابی جام جهانی، تعداد موافقان دراگان اسکوچیچ در فوتبال ایران افزایش محسوسی داشته، هنوز تکلیف ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با این مربی مشخص نیست و آخرین اخبار حاکی از آن است که فدراسیون فوتبال بعد از مشخص شدن قرعه تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، درباره همکاری با اسکوچیچ تصمیم خواهد گرفت.

اگر فرض بگیریم فدراسیون با اسکوچیچ قطع همکاری خواهد گرفت، آنوقت داستان آدمار براگا برای مربی کروات تکرار خواهد شد.

آدمار براگا بعد از حذف تیم ملی در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای آسیا در سال 2000 جانشین جلال طالبی شد و در چهار بازی هدایت تیم ملی را به عهده داشت.

تیم ملی با سرمربیگری این مربی برزیلی، در مرحله اول انتخابی جام جهانی 2002، دو برد مقابل گوام و تاجیکستان به دست آورد و راهی مرحله بعدی شد.

از براگا هیچ عکسی مربوط به دوران حضورش در تیم ملی پیدا نکردیم. این عکس هم مربوط به دوره‌ای است که او هدایت کورینتیانس برزیل را به عهده گرفته بود. یعنی 5 سال بعد از حضورش در ایران

شاگردان آدمار براگا توانستند 19 گل به گوام بزنند تا پرگل‌ترین برد تیم ملی را ثبت کرده باشند. تیم ملی در بازی بعدی‌اش، 2 گل هم به تاجیکستان زد.

براگا در دو بازی دیگر هم هدایت تیم ملی را به عهده داشت. او در مسابقات جام تمدن‌ها که دی ماه سال 79 در تهران برگزار شد، در بازی اول و در ضربات پنالتی به تیم جوانان ایتالیا باخت و در دیدار رده‌بندی، چین را با 4 گل شکست داد.

فدراسیون فوتبال برای دور دوم و نهایی انتخابی جام جهانی سراغ میروسلاو بلاژویچ رفت که با کرواسی در جام جهانی 1998، سوم شده بود منتهی تیم ملی با این مربی سرشناس نتوانست مسافر جام جهانی 2002 شود.

1984