قاسم‌پور: فولاد امسال فراز و نشیب زیادی داشت/ تیم‌های خوزستانی هیچوقت ثبات خوبی نداشتند

قاسم‌پور: فولاد امسال فراز و نشیب زیادی داشت/ تیم‌های خوزستانی هیچوقت ثبات خوبی نداشتند

پایگاه خبری فوتبالی- یک پیشکسوت فوتبال خوزستان معتقد است شانس کسب موفقیت برای تیم‌هایی که ثبات دارند بیشتر از تیم‌هایی است که فراز و نشیب دارند و امسال هم فولاد فراز و نشیبش زیاد بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، ابراهیم قاسم‌پور  درباره شرایط فولاد خوزستان در لیگ برتر اظهار کرد: آن‌ها شرایط سال گذشته را نداشتند و فراز و نشیب زیادی در این تیم بود. چند بازی خوب نتیجه می‌گرفتند و بعد از آن چند بازی را از دست می‌دادند. شانس کسب موفقیت برای تیم‌هایی که ثبات دارند بیشتر از تیم‌هایی است که فراز و نشیب دارند. امسال هم فولاد فراز و نشیبش زیاد بود.

او ادامه داد: فولادی‌ها بازیکنان خوبی دارند و نکونام هم شناخت کاملی از تیمش دارد اما این فراز و نشیب کار را برای‌شان سخت کرده است و نمی‌توانید درباره این تیم صحبت و تجزیه و تحلیل کنید. ۷ بازی و ۲۱ امتیاز تا پایان لیگ باقی مانده و باید دید در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد و فولادی‌ها می‌توانند نتیجه سال گذشته را تکرار کنند یا خیر.

این پیشکسوت فوتبال درباره عملکرد صنعت نفت آبادان  نیز گفت: وقتی یک تیم نتایج ضعیف کسب می‌کند اعتماد به نفسش را از دست می‌دهد و کار سخت می‌شود. در مقابل، زمانی هم که پیروز می‌شوید، اعتماد به نفس بالا می‌رود و شرایط در تیم خوب می‌شود و تیم از نظر روحی و روانی تقویت می‌شود. صنعت نفت همیشه یا شروعش خوب و در پایان بد است یا برعکس. ثبات صنعت نفت کمتر از فولاد است چون فولادی‌ها سازمان یافته تر عمل می‌کنند.

او ادامه داد: این‌ها هم برمی‌گردد به بازیکنانی که جذب تیم‌ها می‌شود. تیم‌های مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور بضاعت مالی خوبی دارند و دست‌شان بسته نیست. تیمی می‌تواند موفق باشد که نفرات روی نیمکت با نفرات حاضر در زمین در یک سطح باشند. در تورنمنت‌های فرسایشی تیم باید بازیکنان ذخیره و فیکس خوبی داشته باشد تا شرایطش را در طول فصل با ثبات نگه دارد اما صنعت نفت در این مورد خوب نبود و این مساله به تیم لطمه می‌زد.

قاسم‌پور درباره ادامه کار صنعت نفت با پورموسوی گفت: باید ببینید پورموسوی تمام بضاعت فنی‌اش را به تیم انتقال داده یا خیر. مشکلات تیم روی تیم تاثیر گذاشته یا توان فنی مربی اثر گذار بوده است اما در مجموع پورموسوی خوب کار کرد و فقط باید ببینیم دلیل نتایج بدی که گرفته شد چه چیزهایی بود. این نتایج ضعیف باید آسیب شناسی شود و یکی از مسائلی که باعث کسب این نتایج شد هم سطح نبودن کل بازیکنان تیم است.

او اضافه کرد: تیم‌های خوزستانی هیچوقت ثبات خوبی نداشتند. البته فولاد از دو تیم دیگر خوزستانی شرایطش بهتر بوده است و اصولی تر عمل می‌کند و کمی فراز و نشیب کمتری داشته است. این تیم از دیگر تیم‌های خوزستانی قدیمی تر است و طبیعی است شرایطش بهتر باشد. نفت مسجدسلیمان هم تیم خوبی است اما باتجربه نیستند و با همین مشکل مواجه هستند. مشکل دیگر این است که به دلیل شرایط آب و هوایی و بحث مالی بازیکنان خوبی به این استان نمی‌آیند و تیم‌های جنوبی همیشه با این مشکل مواجه هستند.

۴۱۵۴