گزارش آماری؛ تیمهای آسیایی از ایران می‌ترسند

گزارش آماری؛ تیمهای آسیایی از ایران می‌ترسند

پایگاه خبری فوتبالی- ایران تنها تیم فوتبال در قاره آسیاست که در تقابل با تیمهای بزرگ این قاره، برتری آماری دارد.

به گزارش فوتبالی و طبق فکت‌های یک صفحه معتبر توئیتری که اخبار فوتبال ایران را به زبان انگلیسی پوشش می‌دهد، تیم ملی ایران در بازی با حریفان آسیایی‌اش آمار جالبی را ثبت کرده است.

از تقابل با تیم ملی ژاپن شروع کنیم. تیمی که قطعا همگروه تیم ملی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی نخواهد بود. ایران و ژاپن 22 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که تیم ملی 9 بار حریف شرق آسیایی‌اش را برده، 7 بار به این تیم باخته و 6 بازی دو تیم هم با تساوی به پایان رسیده است.

کره جنوبی که حریف تقریبا ثابت تیم ملی در طول چند سال گذشته بوده، در تاریخ تقابل‌هایش با تیم ملی ایران، در 15 بازی شکست خورده و البته 12 بار هم ایران را شکست داده است ضمن آنکه 8 بازی دو تیم هم برنده نداشته باشد.

استرالیا که امکان همگروهی‌اش با تیم ملی وجود دارد، در 7 تقابلش با ایران، آمار 2 برد، 2 مساوی و 3 شکست را ثبت کرده است.

در تاریخ بازیهای ایران و عربستان هم آمار به سود ایران بوده است. دو تیم 15 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که 5 بازی به سود ایران به پایان رسیده، عربستان 4 بار پیروز شده و 6 بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

عراق که بعد از 11 سال توانستیم در یک مسابقه رسمی شکستش دهیم، در تقابل با ایران آمار 6 برد، 6 مساوی و 13 باخت را ثبت کرده است.

چین به عنوان یکی دیگر از حریفان احتمالی تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی، تا امروز فقط در 6 مسابقه موفق به شکست ایران شده و در 15 بازی از ایران باخته و 4 بازی دو تیم هم مساوی شده است.

برویم سراغ آمار بازیهای ایران و سوریه. این تیم آمار خوبی جلوی ایران ندارد و فقط در یک بازی برنده شده و 14 بار به تیم ملی باخته ضمن آنکه 11 بازی دو تیم برنده نداشته است.

در 11 بازی ایران و عمان، 6 پیروزی برای ما ثبت شده، 4 بازی برنده نداشته و عمان هم برنده یک بازی بوده است.

امارات هم که کلا در سابقه بازیهایش با ایران موفق به شکست تیم ملی نشده و در 14 تقابل دو تیم، 10 پیروزی برای ایران ثبت شده و 4 بازی هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

1984