عکس نوشت/ فاصله پرسپوليس و استقلال به يك جام رسيد

عکس نوشت/ فاصله پرسپوليس و استقلال به يك جام رسيد

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس با چهارمین قهرمانی در سوپرجام، به فاصله یک قدمی استقلال در تعداد جام های کسب شده در تاریخ باشگاه خود رسید.

به گزارش فوتبالی، پرسپوليس سى و سومين جام رسمى خود را در طول حيات ٥٨ ساله خود كسب كرد. آنها ١٣ بار در ليگ کشوری شامل آزادگان و برتر، ٦ بار در جام حذفى، ٤ بار در سوپرجام، ٦ بار در جام باشگاههاى تهران، دو بار در جام حذفى تهران و يك بار هم در جام درجام آسيا و يك بارهم در جام شهيداسپندى(اگر این جام را رسمی بدانیم) موفق به قهرمانى شده اند و از اين حيث روز به روز به استقلال نزديك تر مى شوند.

 استقلاليها هم در طول ٧٦ سال حياتشان مجموعا ٣٤ جام رسمى را تصاحب كرده اند، آنها ٨ بار فاتح ليگ کشوری شامل آزادگان و برتر، ٧ بار فاتح جام حذفى، دو بار جام باشگاههاى آسيا و ١٣ بار فاتح جام باشگاههاى تهران و ٤ بارهم در جام حذفى تهران قهرمان شده اند. استقلالی ها البته عقیده درند که دو جام بیشتر از 34 جام دارند. سوپرجام تهران سال 73ه ورودی لیگ اما چون در سطح اول فوتبال ایران نبوده جام رسمی محسوب نمی شود. یک جام هم سال 37 تیم تاج گرفته که چون تیم تاج، به عنوان نماینده تهران در لیگ کشوری استانی، شرکت کرده و دیگر تیمها منتخب استانها بوده اند، جام باشگاهی محسوب نمی شود. البته درباره این ماجرا و تعداد جامهای دو تیم و ابهامات موجود، به زودی پرونده ای منتشر می کنیم.

6641