معمای قرارداد اسکوچیچ؛ او هنوز سرمربی تیم ملی است

معمای قرارداد اسکوچیچ؛ او هنوز سرمربی تیم ملی است

پایگاه خبری فوتبالی- قرارداد دراگان اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال تبدیل به جدیدترین معمای فوتبال ایران شده است.

به گزارش فوتبالی، بعد از پایان کار تیم ملی در مرحله دوم انتخابی جام جهانی و بازگشت شاگردان اسکوچیچ به ایران، شهاب الدین عزیزی خادم در جمع خبرنگاران اعلام کرد که قرارداد اسکوچیچ با تیم ملی به پایان رسیده و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره ادامه همکاری با این مربی تصمیم‌گیری خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در شرایطی از پایان قرارداد سرمربی کروات تیم ملی خبر داده که دراگان اسکوچیچ نظر دیگری درباره قراردادش با فدراسیون فوتبال دارد.

سرمربی تیم ملی که مهمان برنامه فوتبال برتر بود درباره این موضوع گفت: قرارداد من تا سال 2023 است ولی این ذکر شده اگر در دور بعد صعود نکنیم یا به جام جهانی نرویم قرارداد فسخ می‌شود. من قرارداد دارم و اگر شرایط عادی باشد این تمدید می‌شود.

با بررسی برخی گزارش‌ها که هنگام انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی منتشر شد، می‌توان گفت که ادعای اسکوچیچ درباره قراردادش صحت دارد.

اگر چه گفته می‌شود که به خاطر مرحله‌ای بودن قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال، عزیزی خادم و همکارانش در پایان هر مرحله از قرارداد می‌توانند درباره همکاری یا عدم همکاری با این مربی تصمیم بگیرند، اما خبرگزاری تسنیم در گزارشی که 17 بهمن 98 درباره جزئیات قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون فوتبال منتشر کرد، به موردی پرداخته که نشان می‌دهد فدراسیون به همین راحتی نمی‌تواند با اسکوچیچ قطع همکاری کند.

بر اساس این گزارش، قرارداد او با فدراسیون سه مرحله‌ای بوده که در صورت صعود از مرحله نخست انتخابی جام جهانی وارد فاز دوم خواهد شد که مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2022 است.در صورتی که تیم ملی راهی جام جهانی شود، قرارداد وارد فاز سوم می‌شود که اسکوچیچ در جام جهانی قطر روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند و در جام ملت‌های سال 2023 نیز هدایت تیم ملی را به عهده خواهد داشت.

اگر این گزارش صحت داشته باشد – که حرفهای سرمربی تیم ملی هم حاکی از صحت آن است – آنوقت قرارداد اسکوچیچ با فدراسیون تمام نشده و او در مرحله انتخابی جام جهانی هم هدایت تیم ملی را به عهده خواهد داشت مگر آنکه عزیزی خادم و همکارانش نظر دیگری درباره این موضوع داشته باشند.

1984