گروه A یورو 2020؛ صعود ایتالیا و ولز به دور حذفی

گروه A یورو 2020؛ صعود ایتالیا و ولز به دور حذفی

پایگاه خبری فوتبالی - تیم‌های ایتالیا و ولز به دور حذفی راه یافتند. 

به گزارش فوتبالی، دور سوم و پایانی مرحله گروهی مسابقات یورو 2020 عصر امروز با برگزاری دو بازی همزمان آغاز شد که در آن، ایتالیا به مصاف ولز و سوئیس در مقابل ترکیه به میدان رفت. 

در دیدار ایتالیا و ولز، مانچینی تقریبا تیم دوم خود را به میدان فرستاه بود، اما با این حال آن‌ها در تمام طول بازی، تیم برتر میدان بودند و از دقیقه 10 به بعد کنترل بازی را در اختیار گرفتند. در دقیقه 39 آتزوری موفق شد توسط ماریو پسینا و پاس گل مارکو وراتی به گل اول دست پیدا کند. در نیمه دوم نیز ایتالیا مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشت و تیم ولز از دقیقه 55 به خاطر اخراج ایتان آمپادو، از زمین بازی اخراج شد. این دیدار در نهایت با نتیجه 1-0 به سود ایتالیا به پایان رسید تا آن‌ها با 9 امتیاز از سه بازی، به عنوان صدرنشین به دور بعد راه پیدا کنند. ولز با این شکست 4 امتیازی باقی ماند، اما به لطف تفاضل گل بهتر در رده دوم قرار گرفت و راهی مرحله حذفی شد. 

در دیگر دیدار این، ترکیه در ورزشگاه باکو آذربایجان به مصاف سوئیس رفت. در این بازی، هریس سفروویچ و ژردان شکیری در دقایق 6 و 26، دو گل برای سوئیس به ثمر رساندند. در دقیقه 62، عیرفان قهوه‌چی یکی از گل‌های خورده را جبران کرد، اما در دقیقه 68، ژردان شکیری باز هم اختلاف را به دو گل افزایش داد تا سوئیس سه امتیاز این بازی را از آن خود کند. سوئیس با این پیروزی چهار امتیازی شد، اما نتوانست جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کند. 

خلاصه دیدار ایتالیا - ولز

خلاصه دیدار ترکیه - سوئیس

4416