سوال روز؛ سرمربی بعدی عراق کیست؟

سوال روز؛ سرمربی بعدی عراق کیست؟

پایگاه خبری فوتبالی – جانشین سرکو کاتانچ در تیم ملی عراق، کدام مربی خواهد بود؟

به گزارش فوتبالی، اگرچه برخی اخبار حاکی از آن است که کاتانچ هدایت تیم ملی عراق در دور نهایی انتخابی جام جهانی را به عهده خواهد داشت اما خیلی بعید است که چنین اتفاقی رخ دهد و وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال عراق به دنبال سرمربی دیگری برای تیم ملی فوتبال کشورشان هستند. عراق ممکن است دوباره با تیم ملی فوتبال ایران همگروه شود و همین ماجرا می تواند باعث شود تا تحولات فوتبال عراق و فدراسیون فوتبال این کشور را دنبال کنیم.

طی روزهای گذشته از کارلوس کی‌روش سرمربی اسبق تیم ملی ایران به عنوان گزینه‌ اصلی عراقی‌ها نام برده شده بود و البته نام مربیانی نظیر کلارنس سیدورف و سرجیو پیرناس - دستیار سابق دیگو سیمئونه در اتلتیکو مادرید و سرمربی اسبق الاتفاق عربستان – هم به میان آمد منتهی گویا عراقی‌ها به دو گزینه بیشتر از بقیه فکر می‌کنند. گزینه اول وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال عراق، کارلوس کی‌روش است که طی روزهای گذشته شایعاتی درباره مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با او منتشر شد که گویا این مذاکره مربوط به پیش از بازیهای مقدماتی در بحرین بوده و کی‌روش هم به دلیل پایین بودن رقم پیشنهادی فدراسیون عزیزی خادم، پیشنهاد فدراسیون را با دلخوری رد کرده است. شنیده شده رییس دپارتمان تیم ملی واسطه این تماس و مذاکره بوده اما رقم پیشنهادی فدراسیون فوتبال نصف رقم قرارداد کی‌روش در کلمبیا هم نبوده و به همین دلیل، کی‌روش با ناراحتی پیشنهاد فدراسیون فوتبال را رد کرده است. اتفاقی که به گوش اسکوچیچ هم رسیده و شنیده شده که از این ماجرا دلخور هم شده است.

حتما در جریان هستید که عدنان درجال وزیر ورزش عراق علاقه زیادی به حضور کارلوس کی‌روش در تیم ملی این کشور دارد و به مسئولان فدراسیون فوتبال عراق اطمینان داده که مشکلی بابت هزینه استخدام این مربی نخواهند داشت اما اینکه کی روش حاضر باشد به عراق برود هم مشخص نیست. او معمولا با فدراسیون هایی که کار می کند اختیار تام را می خواهد و عراقی ها هم مثل ایرانی ها اهل دادن اختیار تام نیستند. از طرفی حضور کی روش در ایران هم می تواند چالش های زیادی را برای فدراسیون فوتبال به وجود بیاورد چرا که کی روش با وجود محبوبیت بین بخشی از هواداران فوتبال ایران، مخالفان جدی و بیشماری دارد. 

دیگر گزینه‌ای که فدراسیون فوتبال عراق به آن فکر می‌کند، پیتسو موسیمانه سرمربی تیم الاهلی مصر است که با این تیم به موفقیتهای زیادی رسیده و به لحاظ مالی، مربی ارزانتری به نسبت کی‌روش محسوب می‌شود و باید دید عراقی‌ها نهایتا کدام مربی را به عنوان جانشین کاتانچ معرفی خواهند کرد. باید دید در نهایت آیا کاتانچ در عراق خواهد ماند یا سرمربی دیگری سکان هدایت عراق را برعهده می گیرد.

۲۶۵۴