جابری: سازمان لیگ فوتسال در گذشته هم زیر نظر کمیته برگزاری مسابقات بود/ باشگاه‌ها و تیم ملی را در نظر گرفتیم

جابری: سازمان لیگ فوتسال در گذشته هم زیر نظر کمیته برگزاری مسابقات بود/ باشگاه‌ها و تیم ملی را در نظر گرفتیم

پایگاه خبری فوتبالی- سرپرست سازمان لیگ فوتسال گفت که هیئت رئیسه این سازمان در تعیین زمان آغاز لیگ برتر در ۷ مرداد، منافع باشگاه‌ها و تیم ملی را در نظر گرفت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، آرش جابری درباره اعتراض مدیران برخی باشگاه‌ها به هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال، درباره زمان آغاز لیگ برتر گفت: برگزاری مسابقات جزو اختیارات هیئت رئیسه سازمان لیگ است. ما جام جهانی، مقدماتی جام ملت‌های آسیا و مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا را در سال 1400 پیش رو داریم و باید با در نظر گرفتن تیم ملی، لیگ برتر را به درستی برنامه‌ریزی کنیم.
وی با اشاره به گرفته شدن تصمیم مشابه در آستانه جام جهانی 2016 کلمبیا اظهار داشت: منصوری، نجاریان، غفاری و نجفی در سال 95 عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتسال بودند و با توجه به برگزاری جام جهانی در شهریور، تصمیم گرفتند که بازیکنان با برگزاری چهار هفته لیگ برتر به جام جهانی بروند. بازیکنان در لیگ ساخته و پرداخته می‌شوند و در آن سال هم تیم ملی نتایج درخشانی کسب کرد. چرا آن زمان هیچکس نگفت در مسابقات شرکت نمی‌کنیم؟

سرپرست سازمان لیگ فوتسال در واکنش به اینکه گفته شد به باشگاه‌های فوتسال بی‌احترامی شده است، خاطرنشان کرد: ما باشگاه‌ها را هم در نظر گرفتیم تا متضرر نشوند و همانند فوتبال، نقل‌وانتقالات را تا پایان هفته چهارم لیگ برتر تعیین کردیم. زمان آغاز لیگ با خردجمعی در هیئت رئیسه مشخص شد و تلاش می‌کنیم لیگ برتر امسال را ظرف هفت یا هشت ماه برگزار کنیم.

جابری درباره ماهیت سازمان لیگ فوتسال و اینکه این سازمان زیر نظر سازمان لیگ قرار گرفته است، بیان کرد: سازمان لیگ مطابق ماده 41 اساسنامه فدراسیون فوتبال، زیر نظر کمیته مسابقات سازمان لیگ است. در ماده 42 اساسنامه سال 90 هم آمده بود سازمان لیگ می‌تواند برگزاری مسابقات را به سازمان‌ها و نهادهای مختلف تفویض کند. آن زمان نیز چنین بود.

وی در ادامه عنوان کرد: سازمان لیگ بر اساس ماده 42 اساسنامه فدراسیون شکل گرفته و فدراسیون دارای کمیته مسابقات واحدی است که فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی را شامل می‌شود. آن زمان هم فوتسال بخشی از کمیته مسابقات بود. زمانی که سال 98 به سازمان لیگ فوتسال آمدم، بهاروند رئیس سازمان لیگ بود و همان زمان قرار شد کارها را زیر نظر کمیته مسابقات انجام بدهیم.

سرپرست سازمان لیگ فوتسال در مورد درگیری اعضای تیم‌های پیمان شاهرود و مقاومت تهران در لیگ دسته دوم فوتسال تصریح کرد: گزارش این مسابقه را به دبیرکل محترم فدراسیون ارسال کردیم که او هم گزارش را به کمیته انضباطی فرستاد. کمیته انضباطی دستور موقت را صادر کرد و خاطیان تا صدور رأی نهایی محروم شده‌اند.

6641