بازخوانی یک ماجرای نه چندان قدیمی؛ چرا قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی نشد؟

بازخوانی یک ماجرای نه چندان قدیمی؛ چرا قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی نشد؟

پایگاه خبری فوتبالی – جزئیات جدیدی درباره دلیل عدم حضور امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی منتشر شده است.

به گزارش فوتبالی، زمستان سال 98 و در شرایطی که مسئولان وقت فدراسیون فوتبال به دنبال انتخاب جانشین مارک ویلموتس بودند، نام مربیان مختلفی به عنوان گزینه‌های هدایت تیم ملی مطرح شد که امیر قلعه‌نویی بیشتر از سایر گزینه‌ها برای نشسستن روی نیمکت تیم ملی شانس داشت منتهی 15 بهمن 98 بود که کارخانه فولادمبارکه سپاهان در بیانیه‌ای رسما با جدایی سرمربی‌اش مخالفت کرد تا قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی نشود.

در بخش مهم آن بیانیه آمده بود:" مجموعه بزرگ فولاد مبارکه اصفهان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود و تامین نظر هواداران باشگاه سپاهان، ادامه حضور جناب آقای قلعه نویی در سپاهان بعنوان یک سرمربی پر افتخار را لازم دانسته، اعلام می‌دارد همچون گذشته همگام با مردم و هواداران برای ادامه حس امید و قهرمانی این تیم همه تلاش خود را جهت حفظ آرامش و سربلندی نام این باشگاه معطوف خواهد نمود."

حالا و در روزهایی که هنوز معلوم نیست چه کسی در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند، عضو سابق هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای به جزئیات جالبی درباره دلیل منتفی شدن حضور قلعه‌نویی در تیم ملی در زمستان 98 اشاره کرده است.

محمود اسلامیان به خبرگزاری مهر گفته است:"  یکسری‌ها به وزیر وقت صنایع فشار آوردند که چون قلعه‌نویی در تیم فولاد مبارکه سپاهان است، اجازه جدایی به او ندهند. اجماع هیات رئیسه روی قلعه‌نویی بود. اکثر اعضا روی این مربی نظر داشتند اما در نهایت وزیر وقت صمت اجازه نداد."

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که رضا رحمانی وزیر صمت در آن مقطع بود که از آبان 97 تا اردیبهشت 99 مسئولیت این وزارتخانه را به عهده داشت.

1984