عبدی: انتظار از تیم ملی بالا رفته است

عبدی: انتظار از تیم ملی بالا رفته است

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت فوتبال ایران گفت: انتظار از تیم ملی بالا رفته و وظیفه سنگینی بر عهده ملی‌پوشان است و امیدوارم در مسابقات نهایی نیز بتوانند همین گونه موفق عمل کنند و به جام جهانی راه یابند. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، حسین عبدی با اشاره به صدرنشینی تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های انتخابی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: تیم ملی در این مسابقات عملکرد خوبی داشت و با نتایج خوبی که کسب کرد، اجازه نداد کار برای صعود به اما و اگر کشیده شود.

وی افزود: در این مسابقات هم طلسم نبردن در بحرین شکسته شد و هم نبردن عراق. خدا را شکر این استرس ذهنی از بازیکنان برداشته شد و تیم با اعتماد به نفس بیشتری کارش را در مرحله بعدی مسابقات آغاز خواهد کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد ادامه مسابقات در مرحله نهایی بازی‌ها اضافه کرد: مسوولیت تیم ملی برای مسابقات دور بعد سنگین‌تر شده و انتظارات از تیم ملی بالاتر رفته است. تیم ملی از نظر روحی و روانی در شرایط خوبی قرار گرفته است. حالا بازیکنان با استرس کمتری پای به مسابقات خواهند گذاشت و امیدوارم در آن دیدارها نیز سربلند ظاهر شوند و با بهترین نتایج به جام جهانی برویم‌.

وی در مورد برخی انتقادات که گفته می‌شود رقبای تیم ملی شرایط خوبی نداشتند که تیم توانست نتایج خوبی بگیرد، اضافه کرد: بازی اول با هنگ‌کنگ برای ما حکم بازی دوستانه داشت و در نیمه اول بازی با بحرین هم تیم ملی نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد اما پس از آن تیم روی فرم خوبش قرار گرفت و در بازی‌های بعدی جای هیچ انتقادی را نگذاشت.

وی گفت: حتی در بازی با عراق هم به خوبی و هوشمندانه بازی کردیم و اجازه ایجاد موقعیت به حریف را ندادیم. عراق تیم ضعیفی نبود اما با عملکرد خوب بازیکنان از پس این بازی هم برآمدند و به هدفشان که برد بود رسیدند.

عبدی در رابطه با شایعاتی که مبنی بر تغییر سرمربی تیم ملی مطرح می‌شود اضافه کرد:  این وظیفه فدراسیون فوتبال است که بهترین تصمیم را برای تیم ملی بگیرد. اسکوچیچ عملکرد بدی نداشته اما مسوولان هر تصمیمی بگیرند باید آنها پاسخگو باشند. فقط باید هر تصمیمی گرفته شود هر چه زودتر تکلیف مشخص شود تا فرصت سوزی نداشته باشیم.

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد تا در مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با ۱۸ امتیاز به عنوان تیم صدرنشین به مرحله بعد بازی‌ها راه پیدا کند.

6641