رییس دپارتمان فوتسال آسیا:ایران نخستین کشور آسیایی برای توسعه فوتسال است

رییس دپارتمان فوتسال آسیا:ایران نخستین کشور آسیایی برای توسعه فوتسال است

به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، علی تارقلی زاده روز دوشنبه در دوره آموزشی مدیریت فوتسال و حرفه سازی باشگاه ها افزود: در خصوص مجوز دهی باشگاه های حرفه ای فوتسال در آسیا تلاش های زیادی صورت گرفته است و امیدوارم به زودی به این هدف برسیم.
وی ادامه داد: فوتسال بعد از فوتبال در درجه دوم قرار دارد و اینکه بتوانیم مجوز دهی باشگاههای حرفه ای فوتسال ایران را به مرحله اجرا برسانیم، در حد یک رویا بود.
تارقلی زاده در ادامه از کمک های علی کفاشیان به عنوان نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و رییس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی در برگزاری نخستین دوره آموزشی در ایران قدردانی کرد.
وی افزود: حضور نماینده یوفا که عنوان نایب رئیس لیگ حرفه ای فوتسال در اسپانیا را دارد، کمک خواهد کرد تا از تجربیات وی برای موفقیت فوتسال و فوتبال ساحلی استفاده کنیم.
رییس دپارتمان فوتسال آسیا گفت : نایب رییس لیگ حرفه ای فوتسال اسپانیا طرحی در باره نحوه فعالیت هایشان در باشگاه ها و تیم های ملی در اروپا ارائه خواهد داد تا ما بتوانیم از این الگو استفاده کنیم.
وی ادامه داد: مدیران فوتسال باشگاهی که برای شرکت در نخستین دوره آموزشی مدیریت فوتسال و حرفه ای سازی باشگاه ها به ایران سفر کرده اند، نقش موثری در اجرای طرح توسعه فوتسال در کشور دارند.
تارقلی زاده افزود: کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی تصمیم گرفته است از کشورهایی مانند اسپانیا و روسیه در طرح مجوز دهی باشگاه های حرفه ای فوتسال پیشگام هستند، استفاده کند تا به اهداف خود در رشد و موفقیت این رشته برسیم.
رئیس دپارتمان فوتسال و فوتبال ساحلی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: ژاپن و ایران در آسیا در سطح اول هستند و به عنوان کشورهای الگو به دیگر کشورهای آسیایی معرفی می شوند و این اقدام کمک زیادی به توسعه فوتسال آسیا خواهد کرد.
وی تصریح کرد: آنچه بسیار اهمیت دارد و از مهم ترین اهداف دپارتمان فوتسال آسیا محسوب می شود، این است که کشورهای آسیایی که فوتسال آنان در سطح پایینی قرار دارد در کنار کشورهایی که در سطح بالاتری واقع شده اند، قرار گیرند و رقابت های نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.
ورزشی(1) ** 9122**1584

انتهای پیام /*