ترابیان: شرایط پرسپولیس بهتر از تراکتور است

ترابیان: شرایط پرسپولیس بهتر از تراکتور است

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت باشگاه پرسپولیس معتقد است دیدار سوپر جام برای هر دو تیم بازی ساده‌ای نخواهد بود.

رضا ترابیان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری فوتبالی با اشاره به بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتور سوپرجام فوتبال ایران گفت:" هر دو تیم مدت زیادی است که از شرایط مسابقه رسمی به دور هستند و با توجه به حساسیتی که هواداران دو تیم روی این مسابقه دارند باعث خواهد شد تا شرایط برای بازیکنان و کادر فنی هر دو تیم سخت باشد."

مربی سابق پرسپولیس در ادامه تصریح کرد:" با توجه به اینکه تیم پرسپولیس بازیکنان بیشتری را در تیم ملی داشت در این مدت از نظر روحی روانی و شرایط بدنی این بازیکنان شرایط به مراتب بهتری دارند که یک امتیاز مثبت برای این تیم خواهد بود،ضمن اینکه بازیکنانی که یحیی در اختیار دارد و نیمکت آماده آنها باعث خواهد شد تا دست کادرفنی پرسپولیس بیشتر باز باشد.تنها مشکل این تیم نبود وحید امیری و کمال کامیابی‌نیا است."

ترابیان در پاسخ به سوالی که آیا یحیی باید از ملی پوشانش از ابتدا استفاده کند یا نه گفت: " من فکر می‌کنم برای شروع از ملی‌پوشان استفاده کند بهتر خواهد بود، چون این بازیکنان هم چند روزی است که ریکاوری کردند و همچنین از لحاظ روحی و روانی شرایط مطلوبی دارند و اگر مصدومیتی نداشته باشند به نظر من یحیی از آنها استفاده خواهد کرد، هر چند معتقدم فاصله فنی بین ملی پوشان پرسپولیس و سایر بازیکنان این تیم بسیار کم است."

این پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به دربی جام حذفی ادامه داد: " به نظر من این اتفاق خیلی زود رخ داد و می‌شود گفت یک دربی زودهنگام است. پرسپولیس با توجه به بردی که در آخرین بازی دو تیم به دست آورد وضعیت بهتری دارد و اگر بخواهیم از نظر فنی آنالیز کنیم معتقدم این بازی یک بازی نرمال نخواهد بود. برگ برنده پرسپولیس کادر فنی این تیم است که شناخت خوبی از تیم حریف دارد. یحیی با آنالیز خوبی که در آخرین بازی دو تیم انجام داد توانست استقلال را کاملا فنی شکست دهد. من فکر می‌کنم استقلال در این بازی برای جبران شکست در آخرین دربی که برگزار شد به میدان می‌آید و اگر این بازی را هم ببازند شرایط برای فرهاد محیدی سخت‌تر خواهد شد.اگر منطقی به این بازی نگاه کنیم پرسپولیس باید برنده دربی باشد.

سوژه بعدی صحبت ما با ترابیان درباره صعود تیم ملی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی است:" با توجه به اینکه تیم ملی بازی تدارکاتی نداشت، نگاه کادرفنی به بازی اول مقابل هنگ کنگ یک بازی تدارکاتی بود و با بردی که مقابل این تیم به دست آمد، آماده دیدار مقابل بحرین شدند و با یک بازی خوب موفق شدند این تیم را در خاک خود شکست دهند. واقعا از نمایشی که بچه ها مقابل بحرین داشتند سورپرایز شدم. در بازی مقابل کامبوج هم کادر فنی به درستی به بازیکنان اصلی استراحت داد اما فکر می‌کنم مقابل عراق باید زودتر تعویض می‌کردیم تا این تیم را با تعداد گل بیشتری شکست دهیم.اما در مجموع معتقدم تیم ملی از نظر هجومی خیلی پخته‌تر شده است.

از ترابیان درباره اسکوچیچ پرسیدیم و اینکه آیا او باید به کارش در تیم ملی ادامه دهد یا نه. پاسخ پیشکسوت پرسپولیس را بخوانید: " اسکوچیچ شاید مانند کی‌روش مربی باکارنامه‌ای نباشد اما در مجموع خوب کار کرد و مشخص بود حریفان را به خوبی آنالیز کرده است. او در شرایطی با تیم ملی در بحرین نتایج خوبی گرفت که قطعا در جریان وضعیت آب و هوای این کشور هنگام برگزاری مسابقات و همچنین زمینی که دو بازی تیم ملی در آن برگزار شد هستید، به نظرم او اگر نتایج تیم ملی در مرحله دوم انتخابی جام جهانی را ملاک قرار دهیم، این حق اسکوچیچ است که بماند.

7655