کورسوی امید هیات رییسه فدارسیون فوتبال به دولت جدید در مورد ساختمان فدراسیون

کورسوی امید هیات رییسه فدارسیون فوتبال به دولت جدید در مورد ساختمان فدراسیون

پایگاه خبری فوتبالی- برخی خبرها حاکی از آن است که اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال قصد دارند با کمک گرفتن از دولت جدید ساختمان فدراسیون فوتبال را حفظ کنند. اتفاقی که رخ دادنش به این راحتی ها هم نیست.

به گزارش فوتبالی، ماجرای بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت شستا یکی از داغ‌ترین پرونده‌های چند ماه اخیر فوتبال ایران بوده است. مدیران سابق فدراسیون فوتبال که تنی چند از آنان، هنوز هم در ساختار فدراسیون و سازمان لیگ حضور دارند، بعد از جدایی کارلوس کی روش به سراغ مارک ویلموتس بلژیکی رفتند اما ویلموتس که قرار بود فوتبال ایران را به  سطح بالاتری از دوران کی روش برساند نه تنها این کار را نکرد بلکه با جدایی و قهر و فسخ قراردادش پرونده‌ای که علیه فدراسیون فوتبال تنظیم کرده می‌تواند خسارتی بیشتر از 300 میلیارد تومان! به فوتبال ایران بزند و حکم اولیه این اتفاق را هم گرفته است و همه منتظر دادگاه کاس هستند که اول و دوم تیرماه به صورت اینترنتی برگزار می شود.

حتما در جریان هستید که مدیران پیشین فدراسیون فوتبال برای پرداخت دستمزد ویلموتس، دو میلیون یورو از شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) قرض گرفتند منتهی وقتی در پس دادن این پول بدقولی کردند، شستا پس از شکایت از فدراسیون و گرفتن حکم قطعی سند ساختمان فدراسیون را به نام خودش زد و حتی تقریبا سه دانگ از سند ساختمان باشگاه پرسپولیس هم در اختیار شستا قرار گرفت.

در چنین شرایطی و طبق اخباری که به دست خبرنگار فوتبالی رسیده، اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال منتظر آغاز کار دولت جدید هستند تا شاید در دولت ابراهیم رئیسی بتوانند، مشکل به وجود آمده با شستا را حل کنند و سند ساختمان فدراسیون را پس بگیرند. به هر جهت شستا در دوران ریاست رییسی در قوه قضاییه توانست علیه فدراسیون فوتبال حکم بگیرد و شاید امیدوارند حالا که رییس قوه قضاییه، رییس قوه مجریه هم شده، کورسوی امیدی برای بازگشت ساختمان به املاک فدراسیون فوتبال به وجود بیاید. 

البته دولت دوازدهم و شخص محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، اخیرا با کمک 52 میلیارد تومانی به فدراسیون شهاب الدین عزیزی خادم، سعی کردند تا مشکلات این مجموعه را قبل از بازیهای تیم ملی در مرحله دوم انتخابی جام جهانی، به حداقل برسانند. گفته می شود حدود 30 میلیارد تومان از 52 میلیارد تومان به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده و 20 میلیارد باقی مانده هم طی روزهای آینده به حساب فدراسیون فوتبال واریز می شود. عزیزی خادم این پول را برای آماده سازی تیم های ملی بزرگسالان فوتبال و فوتسال گرفته که اولی در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی حضور داشت و دومی قرار است به جام جهانی فوتسال لیتوانی برود. به نظر می رسد عزیزی خادم برای آماده سازی تیم ملی در رقابتهای نهایی مقدماتی جام جهانی که از سه ماه دیگر شروع می شود، به دنبال گرفتن چند ده میلیارد تومان دیگر از سازمان برنامه بودجه باشد. البته اگر بتواند این قول را از سازمان برنامه و بودجه بگیرد، در دولت آینده هم رییس جدید این سازمان، مکلف است قول رییس قبلی را عملی کند.

9697