گزارش ویژه/ درباره اوضاع اسفناک این روزهای استقلال؛ آخرین ضربه رو محکم‌تر بزن!

گزارش ویژه/ درباره اوضاع اسفناک این روزهای استقلال؛ آخرین ضربه رو محکم‌تر بزن!

پایگاه خبری فوتبالی- فاجعه؟ اسفناک؟ هر واژه منفی‌ای را می‌توان برای توصیف این روزهای استقلال به کار برد.

به گزارش فوتبالی، تیمی که مدیرعاملش مدتهاست روزه سکوت گرفته و برای اینکه به هواداران استقلال آرامش هم بدهد، مصاحبه نکرده است و رسانه‌ها درباره او نوشته اند که درگیر رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شورای شهر شده است. 

عضو دیگر هیات مدیره، در حال تجربه مجری بودن در تلویزیون است و برای مناظره‌های سیاسی وقت می‌گذاشت. از دیگر اعضای هیات مدیره هم نگوییم بهتر است. یکی‌شان فعالیت در ستاد کاندیدای شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری را به کار کردن برای استقلال ترجیح داد و رئیس سابق هیات مدیره هم به خاطر برخی اتهامات مالی در بازداشت است. همین چند گزاره نشان می‌دهد در استقلال، هیچ چیز سر جایش نیست. اینها چند نمونه دیگر از این روزگار سیاه‌تر از سیاه این روزهای استقلال است.

* فرشید اسماعیلی

از همان روزهای ابتدایی حضور مددی روی صندلی مدیرعاملی، قرارداد اسماعیلی محل مناقشه بود و هنوز هم هست. بهترین بازیکن این چند بازی اخیر استقلال هم درنهایت تصمیم گرفته فعلا دور از تمرینات باشد و استراحت کند. او مدتهاست پول نگرفته، برای خریدن چیزی که خریده (ممکن است خودرو، آپارتمان، زمین و حتی کمک به خانواده اش) چک داده و چکهایش در آستانه پاس نشدن است. خودش می گوید گناه من چیست که بازیکن استقلال هستم؟

* هروویه میلیچ

10 ماه حقوقش عقب افتاده، طلب 200 هزار دلارش‌اش تقریبا 2 و نیم برابر شده و باشگاه برای جلب رضایت او، پول تصویربرداری از آسیب‌دیدگی‌اش را هم نداده است. همان مشکل روز اول بحث تمدید قراردادش هنوز هم پابرجاست. باشگاه را تهدید کرده اگر تا دهم تیر بخشی از طلبش را نگیرد با استقلال فسخ و از این تیم شکایت می کند. از طرفی میلیچ عاشق استقلال و ایران است و نمی‌خواهد استقلال و ایران را ترک کند.

* شیخ دیاباته

از فرانسه به استانبول رفت، 48 ساعت در استانبول بود و دوباره به پاریس برگشت؛ استقلال این وسط به چه سودی رسید؟ مهاجمی که در لیگ تنها 2 گل زده و محال است با این وضعیت در استقلال بماند. به خاطر محدودیت‌های کرونایی نتوانست به تهران بیاید و برخی گمانه‌زنی می‌کنند بعید است به تهران برگردد مگر اینکه اتفاق ویژه‌ای بیفتد. او هم از استقلال طلب دارد و کسی نیست طلبش را بدهد.

* گابریل پین

مددی در آخرین اظهارنظرهایش از حل شدن مشکل مشاور ایتالیایی گفت ولی حالا مخالف اصلی حضور اوست. درباره پین یک مشکل دیگر هم خودنمایی می‌کند: "ایجنتی که قرار است کارهای حضورش در استقلال را انجام دهد." البته هنوز هم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ موضع شفافی درباره حضور پین در استقلال نگرفته‌اند و همین ماجراها فرهاد مجیدی را حسابی عصبانی کرده است. به نظر نمی‌رسد پین بتواند به این راحتی‌ها مجوز حضور در استقلال را بگیرد و به تهران بیاید.

* مهدی قایدی

بعد از بازیهای تیم ملی در منامه راهی دبی شد درحالیکه حتی مادرش هم از این سفر اطلاع نداشت. حالا هم که عکس شماره 10 در کنار یکی از ایجنت‌ها در فضای مجازی منتشر شده؛ بازیکنی که تا 1402 با استقلال قرارداد دارد ولی شاید حتی در ادامه مسیر لیگ قهرمانان هم استقلالی نماند. البته مجیدی گفته قایدی باید بماند و قایدی هم با استقلال قرارداد دارد اما در باشگاهی که وصفش را برایتان نوشتیم چیزی مشخص نیست.

* رشید مظاهری

  او هم به باشگاه اخطار داده که اگر پولش تا 10 تیر پرداخت نشود، قراردادش را فسخ می کند و سابقه نشان داده اهل این کار هم هست. هر چند روز یک بار به تمرین استقلال سر می زند و سپس چند روزی را به دلایلی مختلف از قبیل کمر درد، گردن درد و دردهای دیگر دور از تمرینات سپری می‌کند. رشید هم پول نگرفته و عصبانی است و باید دید چه سرانجام او و استقلال چه می‌شود.

* فرهاد مجیدی

  بعد از یکی، دو استوری آتشین فعلا سکوت کرده و امیدوار است هیات مدیره به قول‌هایی که داده (پرداخت مطالبات مالی بازیکنان، تمدید قرارداد میلیچ و دیاباته، نگه داشتن قایدی، حضور قوی در نقل و انتقالات، حل مشکل حضور مشاور ایتالیایی و غیره) عمل کند. باید دید مجیدی بالاخره به حرفهایش عمل می‌کند و تحت هر شرایطی در استقلال می ماند یا بازهم این تیم را در یک موقعیت حیاتی و بغرنج ترک می‌کند؟

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی