نوروزی: حدادی مشکلی برای اعزام به المپیک ندارد/ مصدومیت احسان حاد نیست

نوروزی: حدادی مشکلی برای اعزام به المپیک ندارد/ مصدومیت احسان حاد نیست

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به بررسی وضعیت احسان حدادی توسط کمیسیون ویژه این فدراسیون تاکید کرد که این ورزشکار برای اعزام به توکیو و حضور در المپیک هیچ منعی ندارد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، نتیجه بررسی هایی که بر روی آسیب دیدگی احسان حدادی و وضعیت او برای حضور در المپیک توکیو انجام شده کاملا خلاف تمام حرف و حدیث هایی است که طی یک ماه گذشته در این زمینه مطرح شده بود.
یک ماه پیش اینگونه اعلام شد که احسان حدادی در جریان تمریناتش در آمریکا از ناحیه دیسک کمر دچار آسیب دیدگی شده است. البته عدم حضور او در ایران باعث شد در مورد شدت مصدومیتش اظهار نظر پزشکی دقیقی صورت نگیرد با این حال صحبت هایی در مورد حاد بودن این آسیب دیدگی مطرح شده بود به گونه ای که حتی اعزام وی به توکیو را هم با حرف و حدیث مواجه کرده بود.

در همین زمینه هفته گذشته و به فاصله چند روز پس از بازگشت احسان حدادی به کشور، فدراسیون پزشکی ورزشی اقدام به تشکیل کمیسیون ویژه پزشکی برای وی کرد تا در حضور متخصصین مغز و اعصاب، جراح کمر، فیزیوتراپ معتمد فدراسیون و ... وضعیت این المپین و شرایطش برای اعزام به توکیو بررسی شود.

غلامرضا نوروزی با اشاره به نتیجه این کمیسیون تاکید کرد که مصدومیت احسان حدادی به گونه ای نیست که شرایط اعزام به المپیک توکیو را نداشته باشد.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است احسان حدادی مشکل دیسک کمر پیدا کرده و همین مسئله تمرینات او را طی هفته های گذشته مختل کرده بود اما این مصدومیت آنقدر حاد نیست که نتواند بدون جراحی با آن کنار بیاید یا در کل سفرش به توکیو و حضور در المپیک را تحت الشعاع قرار دهد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن المپیک و اینکه فاصله زمانی زیادی تا این رویداد باقی نمانده است، تصمیمی برای جراحی احسان حدادی گرفته نشد. اینگونه تصمیم گرفته شد که با فیزیوتراپی و برنامه های حمایتی، شرایط این ورزشکار تا زمان اعزام به توکیو و حضور در بازی ها کنترل شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با تاکید دوباره بر اینکه مصدومیت احسان حدادی خیلی حاد نیست به این پرسش مبنی بر اینکه «در رابطه با مصدومیت احسان حدادی، دقیقا چه مسئله ای برای او دردسرساز شده و تمریناتش را محدود کرده است؟»، خاطرنشان کرد: بررسی ها و معاینات دقیقی بر روی وضعیت احسان حدادی صورت گرفت. مشکل آسیب دیدگی او قبل از چرخش آخر و هنگام پرتاب مشخص می شود اما نه به آنگونه که نتواند ادامه دهد.

نوروزی تاکید کرد: با انجام فیزیوتراپی احسان حدادی برای اعزام به توکیو و حضور در المپیک آماده می شود.

«شرایط این ورزشکار به گونه ای است که بتواند در توکیو مدال آور شود؟»، وی در پاسخ به این پرسش یادآور شد: تلاش مجموعه فدراسیون این است که احسان حدادی با فیزیوتراپی برای اعزام به المپیک توکیو آماده شود و این کار هم انجام خواهد شد. در مورد مسائل فنی و عملکردی که وی می تواند داشته باشد، فدراسیون دوومیدانی باید پاسخگو باشد.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین در مورد اینکه «با توجه به لزوم فیزیوتراپی برای احسان حدادی، وی به آمریکا باز می گردد یا اینکه در تهران وضعیت او را زیر نظر خواهید داشت؟»، گفت: قاعدتا احسان حدادی باید فیزیوتراپی داشته باشد و تحت نظر پزشکی تمریناتش را دنبال کند. در مورد محل تمریناتش و اینکه قرار است چه برنامه ای برای او اجرا شود اما فدراسیون پزشکی ورزشی در جریان نیست.

«بعد از المپیک احسان حدادی جراحی می شود؟»، این پرسش پایانی از غلامرضا نوروزی بود که در پاسخ به آن گفت: فعلا به خاطر فاصله زمانی کوتاه تا المپیک جراحی برای احسان حدادی تجویز نشده است. بعد از المپیک باید مجدد وضعیت او بررسی شود سپس در مورد جراحی او تصمیم گیری صورت بگیرد.

6641