برنامه کامل تیم ملی در مقدماتی جام جهانی

برنامه کامل تیم ملی در مقدماتی جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی- بر اساس برنامه بازی های مقدماتی جام جهانی و با احتمال 50 درصد، تیم ملی کار خود را مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ شروع خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، 12 راه یافته به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در آسیا مشخص شد و تیم ملی فوتبال ایران نیز با وجود کار سختی که داشت موفق شد با کسب رتبه اول گروه دوم در جمع این 12 تیم حضور یابد. تیم های راه یافته به این مرحله به دو گروه 6 تیمی تقسیم می شوند و پس از برگزاری بازی ها به صورت رفت و برگشت، تیم های اول و دوم هر گروه به صورت مستقیم جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد؛ تیم های سوم دو گروه باهم بازی کرده و در یک پلی آف دیگر شانس خود را برای صعود به جام جهانی امتحان خواهند کرد.

نحوه قرعه کشی مسابقات بر اساس سیدبندی خواهد بود که طبق جایگاه تیم ها در رنکینگ فیفا صورت می گیرد. بر این اساس، این 12 تیم در 6 سید دو تیمی تقسیم می شوند و طبق قرعه کشی، 6 تیم از 6 سید در یک گروه و 6 تیم دیگر از 6 سید در گروه دیگر قرار خواهند گرفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا، زمان این قرعه کشی را روز اول جولای (۱۰ تیر) در کوالالامپور مالزی اعلام کرده است.

در حالی که حدود از دو هفته به برگزاری این قرعه کشی و مشخص شدن حریفان ایران در راه صعود به جام جهانی 2022 باقی مانده، گمانه زنی ها در خصوص همگروهی های احتمالی این تیم به اوج خود رسیده است. در چنین شرایطی و بر اساس برنامه اعلام شده توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا می خواهیم برنامه بازی های تیم ملی در این دور را مورد بررسی قرار دهیم. پیش از هر چیز یک بار دیگر نگاهی می اندازیم به سیدبندی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره آسیا:

سید یک: ژاپن – ایران

سید دو: استرالیا – کره جنوبی

سید سه: عربستان – امارات متحده عربی

سید چهار: عراق – چین

سید پنج: عمان – سوریه

سید شش: ویتنام – لبنان

به این ترتیب احتمال همگروهی تیم ملی با 10 تیم مختلف در این مرحله وجود دارد و تنها تیمی که نمی تواند همگروهی ایران شود، ژاپنی است که در سید یک حضور دارد. با در نظر گرفتن تمامی احتمالات و طبق الگویی که در برگزاری چنین تورنمنت هایی کنفدراسیون فوتبال آسیا از آن استفاده می کند (گروه های 6 تیمی – اگر بازی ها رفت و برگشت باشد)، برنامه بازی های تیم ملی در این مرحله را از نظر زمانی و با در نظر گرفتن حریفان احتمالی در ادامه مرور می کنیم:

ملاقات با برانکو در ایستگاه اول

طبق این الگو تیم یک گروه (تیم ایران با توجه به اینکه در سید یک حضور دارد، تیم یک گروه خود نامیده می شود.) در اولین بازی میزبان تیم پنج گروه خواهد بود. به این ترتیب احتمال شروع بازی های مقدماتی جام جهانی 2022 مقابل شاگردان برانکو ایوانکوویچ وجود دارد. در این سید دو تیم عمان و سوریه حضور دارند. سوریه در دور قبل تنها تیمی بود که موفق به شکستن قفل دروازه تیم ملی شد و عمان هم که با برانکو ایوانکوویچ در این دوره شگفتی ساز بود و با توجه به خاطراتی که فوتبال ایران با این سرمربی دارد، می تواند یک حریف جذاب در گام نخست باشد؛ حریفی که تیم ملی ایران با هدایت سرمربی آن در سال 2006 صعودی بی دردسر به جام جهانی آلمان داشت. تیم ملی در گام دوم و به فاصله کمتر از یک هفته باید مقابل تیم چهار گروه خود قرار بگیرد؛ عراق یا چین دومین حریف ایران خواهند بود؛ حریفانی که تیم ملی باید بر اساس برنامه برای رویارویی با آنها به کشورشان سفر کند. به این ترتیب برنامه دو بازی ابتدایی تیم ملی به شهر زیر خواهد بود:

شهریور 1400:

ایران – عمان/سوریه

عراق/چین – ایران

اوج هیجان در ماه مهر

طبق برنامه بازی ها، تیم ملی دو بازی بعدی خود را در مهر ماه برگزار خواهد کرد؛ بازی هایی که مقابل قدرتمندترین تیم های گروه انجام خواهند شد چرا که تیم ملی باید ابتدا به عنوان میهمان به مصاف تیم شماره سه گروه خود برود؛ تیمی که یا امارات خواهد بود و یا عربستان. به این ترتیب احتمال سفر تیم ملی به عربستان در ماه مهر وجود دارد؛ البته اگر بازی ها به صورت رفت و برگشت و به میزبانی تمامی کشورها برگزار شود. در گام بعد و بازی شماره چهار، تیم ملی باید به عنوان میزبان به مصاف تیم شماره دو گروه خود برود؛ کره جنوبی یا استرالیا، یکی از حریفان ایران در این دیدار خواهند بود. با این اوصاف، هیجانی اساسی را در مهر ماه شاهد خواهیم بود که برنامه بازی های تیم ملی در آن به شهر زیر خواهد بود:

مهر 1400:

امارات/عربستان – ایران

ایران – استرالیا/کره جنوبی

پایان کار با ضعیف ترین تیم گروه

یکی از بزرگترین مزایای حضور در سید یک، بازی با تیم سید شش در هفته پایانی مسابقات است. این گونه که تیم ملی آخرین بازی مرحله رفت و برگشت خود را باید با ضعیف ترین تیم گروه خود برگزار کند که در صورت گره خوردن کار و نیاز مبرم به پیروزی می تواند یک مزیت بزرگ به حساب بیاید؛ یکی از دو تیم ویتنام و لبنان حریف ایران در بازی شماره پنج خواهند بود. که در روزهای پایانی آبان ماه باید در خانه پذیرای ملی پوشان کشورمان باشند.

با توجه به توضیحات فوق برنامه کامل بازی های تیم ملی در دور مقدماتی جام جهانی به شرح زیر خواهد بود:

دور رفت:

شهریور 1400:

ایران – عمان/سوریه

عراق/چین – ایران

مهر 1400:

امارات/عربستان – ایران

ایران – استرالیا/کره جنوبی

آبان 1400:

ویتنام/لبنان - ایران 

دور برگشت:

فروردین 1401:

سوریه/عمان – ایران

ایران – عراق/چین

خرداد 1401:

ایران – امارات/عربستان

شهریور 1401:

کره جنوبی/ استرالیا – ایران

ایران – ویتنام/لبنان

7474