گزارش ویژه/ میزبانی تیم های ملی و باشگاهی ایرانی همچنان روی هوا؛ VAR نداریم و AFC همچنان مجوز نمی دهد

گزارش ویژه/ میزبانی تیم های ملی و باشگاهی ایرانی همچنان روی هوا؛ VAR نداریم و AFC همچنان مجوز نمی دهد

پایگاه خبری فوتبالی- هر چند پرونده شکایت فدراسیون فوتبال ایران از ای اف سی به خاطر دادن میزبانی مرحله دوم مسابقات به بحرین قرار است در دادگاه بین المللی ورزش پیگیری شود اما واقعیت این است که همچنان ای اف سی نمی خواهد به فوتبال ایران میزبانی بدهد.

به گزارش فوتبالی، با الزامی شدن استفاده از  سیستم کمک داور ویدیویی در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، حتی اگر ای اف سی از مواضعش کوتاه بیاید، میزبانی ایران در این مرحله میسر نمی شود چرا که فوتبال ایران هنوز وی ای آر ندارد.

ایران تنها سه ماه فرصت دارد تا شانس خود را برای کسب میزبانی رقابت های بین المللی فوتبال در رده ملی و باشگاهی با راه اندازی وی ای آر بالا ببرد که البته با توجه به تحریم ها و کمبود زمان میسر نیست. فیفا سخت گیری خاصی در این زمینه دارد و فدراسیون قبل و حتی فدراسیون فعلی هنوز درباره وی ای آر، درگیر مقدمات هستند و خوشبینانه اش هم این است که اگر تحریم ها برداشته شود شاید دو فصل بعد وی ای آر در فوتبال ایران راه اندازی شود.

همانطور که گفته شد ایران باید حداکثر تا سه ماه آینده ورزشگاه آزادی را به سیستم کمک داور ویدیویی یا VAR مجهز کند تا برای کسب امتیاز میزبانی تیم ملی ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی و حتی میزبانی نمایندگان ایران مثل استقلال و پرسپولیس در آسیا شانس داشته باشد و در صورتی که تا سه ماه آینده این اتفاق رخ ندهد ماجرای سلب امتیاز میزبانی ایران ادامه خواهد داشت. 

با این وضعیت فوتبال ایران در همان وضعیت سال گذشته باقی مانده و حالا خطر از دست رفتن میزبانی علاوه بر تیم ملی، شامل حال باشگاه های استقلال، پرسپولیس و تراکتور که هم اکنون در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، هم شده است. 

در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا از مرحله یک چهارم نهایی، VAR بکار برده می شود.

7474