احتمال جالب در قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی؛ کپی پیست از 5 سال قبل!

احتمال جالب در قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی؛ کپی پیست از 5 سال قبل!

پایگاه خبری فوتبالی- این احتمال وجود دارد که دور نهایی انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آسیا، شباهت زیادی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 پیدا کند.

به گزارش فوتبالی، بر اساس سیدبندی جدید فیفا، جای عراق و امارات با یکدیگر در سید 3 و 4 عوض شده است.

جدا از اینکه این اتفاق قرعه تیم ملی را تحت تاثیر قرار داده و امکان همگروهی همزمان ایران با عربستان و عراق وجود دارد(این بدترین حالت ممکن است و در بهترین حالت تیم ملی با هیچکدام از این دو تیم روبرو نخواهد شد) این احتمال وجود دارد که سه تیم بزرگ آسیایی، به مانند مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018، دوباره با یکدیگر همگروه شوند.

آیا ممکن است 10 تیر شاهد قرعه‌ای مشابه با این قرعه باشیم؟

در دور نهایی انتخابی جام جهانی روسیه در قاره آسیا(قرعه‌کشی این مرحله، 24 فروردین سال 95 برگزار شد) ژاپن، عربستان و استرالیا در یک گروه قرار داشتند و حالا این احتمال وجود دارد که دوباره این اتفاق تکرار شود.ضمن اینکه ممکن است عراق هم به جمع این تیمها اضافه شود

از طرف دیگر در صورت همگروهی تیم ملی با کره جنوبی، چین و سوریه، تیم ملی برای رسیدن به جام جهانی 2022 باید همان مسیری را طی کند که چهار سال قبل رفته بود. 

حالا باید منتظر ماند و دید که در روز قرعه‌کشی دور نهایی انتخابی جام جهانی که 10 تیر برگزار خواهد شد، چه تیمهایی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت.

1984