تب‌وتاب‌ تابستانی

تب‌وتاب‌ تابستانی

به گزارش فوتبالی، روزنامه همشهری نوشت: «معمولاً رسم بر این بوده که مسابقات باشگاهی در ایران، اردیبهشت یا خرداد به پایان برسد و مرداد و شهریور هم فصل جدید شروع شود. این یعنی عملا یک تابستان ساکت و سوت و کور داشته‌ایم. فصل جدید هم تا جا بیفتد، شکل بگیرد و برسد به مسابقات مهم‌تر کلی وقت می‌برد. امسال اما متفاوت‌ترین تابستان ممکن برای فوتبال ایران در راه است؛ روزهای داغی که با انواع مسابقات گرم و حساس همراه شده و هیجان را به خانه هواداران خواهد آورد.

شروع با سوپرجام

تب‌وتاب تابستانی برای فوتبال باشگاهی ایران به نوعی از ۳۰ خرداد شروع می‌شود؛ روزی که سوپرجام بین پرسپولیس و تراکتور برگزار خواهد شد. این نفرین‌شده‌ترین جام فوتبالی در ایران است؛ طوری که از ۱۹ دوره گذشته فقط ۴ بار بی‌کلک و حقه برگزار شده و به سرانجام رسیده است. اکثر اوقات که سازمان لیگ از زیر بار برگزاری این مسابقه شانه خالی کرده و گاهی هم تیم‌ها با تاریخ آن کنار نیامده‌اند. امسال هم بعد از کلی تأخیر می‌رفت که سوپرجام لغو شود اما سازمان لیگ بالاخره یک جای خالی برای آن پیدا کرد و قرار شد روز ۳۰خرداد بعد از بازگشت کاروان تیم ملی از بحرین، شاهد برگزاری دیدار پرسپولیس و تراکتور باشیم.

اوج‌گیری با لیگ و حذفی

در تیر و مرداد اما حساس‌ترین هفته‌های لیگ و جام حذفی در پیش است. مسابقات لیگ بیستم به ۷ هفته پایانی رسیده و همه‌ چیز در همین بازه زمانی مشخص خواهد شد؛ از تیم قهرمان و نایب‌قهرمان تا برندگان سهمیه، ابقاشدگان در لیگ و تیم‌های سقوط کننده به دسته پایین‌تر. اوج این رقابت بین پرسپولیس و سپاهان بر سر بردن جام است. هیچ‌یک از ۲ تیم فرصت اشتباه‌کردن ندارند و این مسئله، ساده‌ترین بازی‌ها را هم حساس و سرنوشت‌ساز می‌کند. بعد هم نوبت برگزاری مراحل نهایی جام حذفی خواهد بود؛ مسابقاتی که به یک‌چهارم نهایی رسیده و از قضا در همین پیچ، داربی تهران را هم در دل دارد. قطعا این مسابقه و سپس نیمه‌نهایی و فینال حذفی در اوج هیجان و حساسیت از سوی هواداران دنبال خواهد شد.

پایان با لیگ قهرمانان

بعد از پایان‌یافتن مسابقات لیگ و حذفی، تیم‌ها مدت کوتاهی فرصت استراحت دارند و پس از آن باید فصل جدید را شروع کنند. با این حال فصل جدید برای ۳ تیم پرهوادار ایرانی یعنی پرسپولیس، استقلال و تراکتور در اوج حساسیت استارت خواهد خورد. آنها مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را پیش‌ رو دارند؛ مسابقاتی که هنوز شکل برگزاری‌اش مشخص نشده، اما طبق برنامه قبلی قرار بود در روزهای میانی شهریورماه باشد. این یک پایان برازنده برای داغ‌ترین تابستان فوتبال باشگاهی در ایران است.»

۴۱۵۴