گزارش ویژه/ بررسی قرعه ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی

گزارش ویژه/ بررسی قرعه ایران در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی- ایران برای رسیدن به جام جهانی باید با کدام یک از تیمهای برتر آسیا رقابت کند؟

به گزارش فوتبالی، تکلیف تیمهای صعود کننده به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا مشخص شد. سوریه، استرالیا، ایران، عربستان، ژاپن، امارات و کره جنوبی در کنار چین، عراق، عمان، ویتنام و لبنان 12 تیمی هستند که در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی حضور دارند.

از بین این تیمها، ایران قطعا با ژاپن همگروه نخواهد داشت منتهی احتمال تقابل تیم ملی با دیگر تیمهای بزرگ آسیا وجود خواهد داشت. از بین کره جنوبی و استرالیا، قطعا یکی از این دو تیم در گروه ایران قرار خواهد گرفت و رویارویی تیم ملی با هر کدام از این دو تیم، قطعا جذاب خواهد بود.

یکی از دو تیم عراق و عربستان هم حریف ایران خواهد شد که بازی با هر کدام از این دو تیم حساسیتهای خاص خودش را خواهد داشت و واقعا نمی‌توان گفت که بازی با عراق حساس‌تر است یا دیدار با عربستان. البته عربستان در این مقطع تیم قدرتمندی نشان داده است. 

از بین امارات و چین، یک تیم با ایران همگروه خواهد شد و این موضوع درباره سوریه و عمان و همچنین ویتنام و لبنان هم صدق خواهد کرد که از جمع این تیمها بازی با عمان به خاطر حضور برانکو روی نیمکتش، خاص‌تر از سایر بازیها بود و دیگر تیم ها به نظر نمی‌توانند حریف تیم ملی باشند. ممکن است مثلا ممکن است نتیجه قرعه کشی این شود که ایران با کره جنوبی، عربستان، امارات، سوریه، ویتنام همگروه شود یا اینکه ایران با استرالیا، عراق، چین، عمان، لبنان همگروه شود که به نظر گروه راحت تری به نظر می رسد. البته احتمالات بیشتری هم وجود دارد اما اگر فرض کنیم با تیمهای متفاوت سیدها همگروه شویم این دو گروه بدست می‌آید.

1984