لبنان خوش‌شانس‌ترین مسافر مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی

لبنان خوش‌شانس‌ترین مسافر مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی- لبنان، خوش‌شانس‌ترین تیم حاضر در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی است.

به گزارش فوتبالی، دو باخت متوالی لبنان به ترکمنستان و کره جنوبی باعث شد که این تیم برای رسیدن به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، در انتظار بازیهای سه‌شنبه باشد.

وضعیت جدول طوری بود که جایگاه لبنان از سوی چهار تیم ازبکستان، امارات، ایران و حتی اردن در خطر بود و اگر سه تیم اول در بازی آخرشان، مساوی می‌گرفتند و اردن موفق به شکست استرالیا می‌شد، لبنان شانسی برای حضور در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی نداشت اما با نتایجی که در روز آخر رقم خورد، لبنان توانست راهی مرحله بعدی شود.

پیروزی ایران و امارات وضعیت لبنان را بحرانی کرده بود اما ازبکستان با نتیجه 0-3 به عربستان باخت و اردن هم با یک گل از استرالیا شکست خورد تا لبنان بتواند به عنوان پنجمین تیم دوم برتر به دور نهایی صعود کند.

جدول نهایی تیمهای دوم برتر

بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که قطر هم نقش مهمی در صعود لبنان به مرحله بعدی داشت و با توجه به صدرنشینی این تیم در گروه E، به جای چهار تیم دوم برتر، 5 تیم دوم به مرحله نهایی صعود کردند تا لبنان در مرحله نهایی، شانسش برای رسیدن به جام جهانی را امتحان کند. بهترین تیم های دوم گروهها که به مرحله نهایی رسید چین، عمان، عراق، ویتنام و لبنان شدند که در کنار تیمهای سوریه، استرالیا، ایران، عربستان، ژاپن، امارات و کره جنوبی به مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی صعود کردند.

1984