سوال روز/ سرنوشت بحرین برای عراق تکرار می شود؟

سوال روز/ سرنوشت بحرین برای عراق تکرار می شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- نتایج دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی باعث شده که تیم ملی برای اطمینان از صعود امشب محکوم به بردن عراق باشد.

به گزارش فوتبالی،در بین رقبای غرب آسیا، عراق همیشه یک حریف سرسخت برای تیم ملی بوده است، تیمی که به ویژه در چند سال گذشته و با یک نسل جدید و تازه نفس، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و یک شکست را در بازی رفت به فوتبال ایران تحمیل کرد. ایران اما بخشی از قدرت واقعی‌اش را در مسابقه با بحرین نشان داد. تیم اسکوچیچ که دیدارهای تدارکاتی چندانی نداشته، قدم به قدم بهتر شده و حالا بعد از سه پیروزی متوالی، آماده است تا ماموریتش را کامل کند. ماموریتی که تنها با پیروزی در این جدال کامل خواهد شد.

حفظ آرامش و تمرکز روی بازی بدون شک رمز موفقیت در دیدار حساس امشب برابر عراق است، چراکه عراق با یک مساوی صدرنشین گروه باقی می‌ماند و با خیال راحت به مرحله بعدی صعود می‌کند، اما تیم ملی ایران ممکن است با مساوی صعودش به اما و اگر بکشد و در کمال ناباوری و در عین شایستگی حذف شود.

عراق، اما برای پیروزی مقابل ایران تنها به قدرت ساق‌های بازیکنان خود در میدان مسابقه اکتفا نمی‌کند. این تیم نبرد علیه ایران را از مدت‌ها قبل آغاز کرده است، همان زمان که کاتانچ بعد از پیروزی ایران مقابل هنگ‌کنگ گل‌های تیم ملی کشورمان را شانسی خوانده بود. البته سرمربی عراق در صحبت هایی دیگر مدعی شده جلوی ایران با سیستمی متفاوت و غافلگیرکننده ظاهر می‌شوند و مانند بازی رفت ایران را شکست خواهند داد، اما این بازی‌های روانی می‌توانند همانند مصاف با بحرین باعث بالا رفتن انگیزه و روحیه ملی‌پوشان برای جبران مافات و کسب یک پیروزی شیرین دیگر شود. 

اگرچه پس از بازی‌های برگزار شده در هفته ماقبل پایانی انتخابی جام جهانی، شانس ایران برای صعود به عنوان تیم دوم در صورت تساوی با عراق بیشتر شد، اما آنچه علاقمندان به فوتبال در ایران از تیم ملی می‌خواهند صعودی همراه با پیروزی مقابل عراق است. 

در صورت عدم پیروزی برابرعراق، تیم ملی باید در بین پنج تیم برتر دوم جای بگیرد تا موفق به کسب جواز صعود به مرحله بعد شود.

7655