تاجیکستان حساسیت بازیهای امشب را بیشتر کرد

تاجیکستان حساسیت بازیهای امشب را بیشتر کرد

پایگاه خبری فوتبالی- تاجیکستان هم به جمع تیمهای مدعی به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا اضافه شد.

به گزارش فوتبالی، درست است که پیروزی 0-4 تاجیکستان مقابل میانمار، تاثیری روی وضعیت این تیم نداشت اما شکست 1-5 قرقیزستان به ژاپن در روز آخر بازیهای گروه F باعث شد که تاجیکستان تیم دوم این گروه شود و حالا با 10 امتیاز از 6 بازی در رده چهارم تیمهای دوم برتر قرار گرفته است.

آخرین وضعیت جدول تیمهای دوم برتر

با این نتیجه، حالا حساسیت دو بازی عربستان- ازبکستان و امارات  ویتنام بیشتر از قبل شده و ازبکستان و امارات در صورت شکست در بازی آخرشان، ممکن است نتوانند راهی مرحله بعدی شوند.

این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که بازی ایران و عراق برنده نداشته باشد.

اگر فرض بگیریم که بازی ایران و عراق با نتیجه تساوی به پایان برسد، ایران 10 امتیازی خواهد شد و به رده سوم جدول تیمهای دوم برتر صعود خواهد کرد و ازبکستان و امارات در صورت شکست مقابل عربستان و ویتنام، 9 امتیازی باقی خواهند ماند و شانس صعود به مرحله بعدی را از دست خواهند داد. 

به این نکته هم اشاره کنیم که با ورود تاجیکستان به جمع تیمهای برتر دوم، ایران در صورت باخت به عراق، هیچ شانسی برای صعود به مرحله بعد نخواهد داشت. البته در صورت شکست سنگین ازبکستان و امارات مقابل حریفانشان( این شکست باید طوری باشد که تفاضل گل آنها کمتر از ایران باشد) و شکست اردن به استرالیا، تیم ملی می‌تواند به مرحله بعدی صعود کند.

1984