عجیب ترین پنالتی تاریخ، تی‌شرت شد! + عکس

عجیب ترین پنالتی تاریخ، تی‌شرت شد! + عکس

پایگاه خبری فوتبالی- وان توآن ویتنامی که داور ژاپنی یکی از عجیب ترین پنالتی های فوتبال را روی او اعلام کرد، اقدام به راه اندازی خط تولید تی‌شرت هایی با این مضمون کرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، 4 روز پیش ریوجی ساتو داور 44 ساله و ژاپنی یکی از عجیب‌ترین پنالتی‌های تاریخ را در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا اعلام کرد و این سوت اشتباه او، سرنوشت جدال ویتنام و مالزی را تغییر داد و سه امتیاز را به ویتنامی‌ها هدیه کرد.

در هفته نهم رقابت‌های دور دوم مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا، شب گذشته تیم‌های ملی ویتنام و مالزی در ورزشگاه آل مکتوم دبی امارات به مصاف یکدیگر رفتند؛ ویتنامی‌ها با توجه به پیروزی قابل پیش‌بینی امارات در بازی همزمان مقابل اندونزی نیازمند کسب سه امتیاز مسابقه با مالزی بودند تا صدرنشینی گروه G را در تصرف خود پیش از جدال سرنوشت‌ساز هفته پایانی حفظ کنند.

در دقیقه 82 وقتی بازی 1-1 دنبال می شد، وان توآن مهاجم تعویضی ویتنام به شکل عجیبی خود را درون محوطه جریمه به زمین انداخت، در شرایطی که هیچ برخورد میان او و مدافع تیم ملی مالزی شکل نگرفت اما ریوجی ساتو داور ژاپنی مسابقه این سرنگونی مهاجم ویتنام را پنالتی تشخیص داد و کمک‌های هم‌وطن او نتوانستند در این زمینه کمکی به داور بازی داشته باشند تا یک پنالتی عجیب و باورنکردنی به ویتنام هدیه شود.

در نهایت با همان پنالتی مشکوک ویتنام بازی را 2-1 برد.

نکته جالب اما سود بردن وان توآن از این اتفاق بود. او اقدام به تولید تی شرت هایی کرده که تصویر سقوط او درون محوطه جریمه روی آن به چشم می خورد. خط تولیدی این تی شرت های مشکی رنگ توسط این بازیکن به راه افتاده و روی آن متن" این واقعیت دارد(اشاره به اینکه دایو نزده)» نیز درج شده است.

در زیر عکس تبلیغاتی برای این تی شرت، او یک عنوان عجیب نیز نوشته است:«وقتی شما استعداد بیزینس دارید اما والدین شما می خواهند شما فوتبال بازی کنید.»

بسیاری از طرفداران این حرکت توآن را هوشمندانه و سرگرم کننده دانسته اند. تنها پس از چند روز، هزاران پیش سفارش برای تی شرت انجام شده و 1000 تی شرت با امضای این بازیکن با نسخه محدود به فروش رسیده است.

فیلم هایی که در این بازی توسط یک هوادار گرفته شد بعدا نشان داد که مدافع مالزی روی پاشنه توآن پا گذاشته و باعث سقوط وی شده است. این ویدئو تایید کرد که توآن شیرجه نزده بود.

6641