تیر، ماه رویاییِ پرسپولیس در شهرآورد/ از فینال حذفی تا بازی سوپرجام

تیر، ماه رویاییِ پرسپولیس در شهرآورد/ از فینال حذفی تا بازی سوپرجام

پایگاه خبری فوتبالی- پرسپولیس در تیرماه چهار بار شهرآورد را به انجام رسانده که به سه برد و یک تساوی دست پیدا کرده و شکستی را نپذیرفته است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، با اعلام سازمان لیگ، برنامه زمانی مرحله یک چهارم نهایی مشخص شد و در حساس‌ترین دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال باید از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه روز ۲۴ تیرماه به مصاف یکدیگر بروند.

این پنجمین جدال تیرماهی سرخابی‌های پایتخت خواهد بود که قرار است به انجام برسد. در چهار رویارویی قبلی، کفه ترازو کاملا به سمت پرسپولیسی‌ها سنگینی می‌کند. آنها در این بازی‌ها سه برد و یک تساوی عایدشان شده و شکستی را از رقیب سنتی خود نخورده‌اند. جالب است که یکی از بازی‌های برگزار شده در چارچوب مسابقات جام حذفی بوده است.

۱۳ تیر ۱۳۵۹: پرسپولیس صفر- صفر استقلال

این بازی، بازی خداحافظی صفرایرانپاک از فوتبال بود که با نتیجه مساوی بدون گل به اتمام رسید.

۲۰ تیر ۱۳۷۶: پرسپولیس ۳- صفر استقلال: ادموند بزیک، مهدی مهدوی‌کیا و بهنام طاهرزاده 

این دیدار که در چارچوب مسابقات لیگ آزادگان برگزار شد و فرشاد پیوس طی آن از بازی فوتبال خداحافظی کرد، یکی از مقتدرانه‌ترین بردهای پرسپولیس بود. البته ناگفته نماند که محمد خرمگاه، مدافع استقلال با دریافت ۲ کارت زرد از زمین اخراج شد.

۲۰ تیر ۱۳۷۸: پرسپولیس ۲- یک استقلال: افشین پیروانی و مهدی هاشمی‌نسب/ سهراب بختیاری‌زاده

فینال جام حذفی که با گل هاشمی نسب از روی نقطه پنالتی آغاز شد. در ادامه سهراب بختیاری‌زاده کار را به تساوی کشاند اما این پایان کار نبود و سرپرست فعلی تیم پرسپولیس گل دوم و قهرمانی تیمش را وارد دروازه آبی‌پوشان کرد.

۲۹ تیر ۱۳۹۷: سوپرجامی که برگزار نشد

قرار بود شاهد برگزاری سوپرجام باشیم اما اختلاف بین مسوولان باشگاه استقلال و سازمان لیگ باعث شد تا آبی‌ها در زمان برگزاری بازی در اردوی ترکیه باشند و بازی به انجام رسید. در ادامه جام قهرمانی برای سرخپوشان ارسال شد تا مشخص شود نتیجه این بازی هم باید ثبت شود.

6641