نمایندگانی که در روز نخست المپیک توکیو به میدان می‌روند

نمایندگانی که در روز نخست المپیک توکیو به میدان می‌روند

پایگاه خبری فوتبالی- بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از اول مردادماه آغاز می‌شود و در نخستین روز این رویداد نمایندگان ایران در رشته‌های تیرو کمان و قایقرانی به میدان می‌روند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، این دوره از بازی‌ها با یک سال تاخیر به دلیل شیوع کرونا از اول مرداد ۱۴۰۰ در توکیو آغاز خواهد شد و همزمان با مراسم افتتاحیه این رویداد نمایندگان ایران در نخستین روز بازی‌ها در ۲ رشته به مصاف  حریفان می‌روند.

نخستین رقابت‌ها به قایقرانی اختصاص دارد که در ۲ بخش رویینگ و کایاک از اول تا ۱۲ مردادماه برگزار خواهد شد و از ایران ۲ نماینده حضور دارند. در رویینگ و در نخستین روز رقابت‌ها نازیین ملایی در ماده تک نفره ۲ هزار متر در ساعت ۱۲:۱۰ به وقت محلی و در مرحله مقدماتی حضور می‌یابد.

این رقابت‌ها در مدت ۱۰ روز است که از یکم تا هشتم در بخش رویینگ و از ۱۱ تا ۱۲ مرداد در بخش کایاک برگزار می‌شود و در کایاک علی آقا میرزایی حضور دارد.

قایقرانی ایران برای نخستین بار در المپیک ۲۰۰۸ پکن با ۲ ورزشکار  اعزام شد و تا به امروز در المپیک ۲۰۲۰ حضورش را تداوم بخشید هرچند هنوز موفق به کسب مدال نشد.

دومین رشته‌ایی که در نخستین روز از آغاز بازی‌ها برگزار می‌شود تیرو کمان است و میلاد وزیری تنها نماینده ایران در این رشته و در ماده ریکرو از  اول مرداد ساعت ۱۳ به وقت محلی برابر حریفان به میدان می‌رود.

این رویداد در روزهای یکم، پنجم، ششم، هفتم و ۹ مردادماه و به مدت پنج روز برگزار می‌شود.

تیرو کمان در المپیک ۲۰۰۸ پکن با کسب سهمیه برای نخستین بار تا به امروز حضورش را تداوم بخشید اما مدالی کسب نکرد و زهرا نعمتی نخستین ورزشکار ایرانی، اولین بانوی آسیایی و سیزدهمین ورزشکار تاریخ است که توانسته هم در المپیک و هم در پارالمپیک سهمیه کسب کند.

7474