مدعیان لیگ یک؛ از 9 تیم به 6 تیم رسید

مدعیان لیگ یک؛ از 9 تیم به 6 تیم رسید

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می رسد در پایان هفته ی بیست و نهم لیگ یک و در فاصله 5 هفته مانده به پایان بازی ها تعداد مدعیان از 9 تیم به 6 تیم کاهش پیدا کرده است. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، روند کاهشی مدعیان به نظر می رسد در هفته های آتی هم ادامه خواهد داشت. در حال حاضر دو مدعی اصلی صعود به لیگ برتر دو تیم پایتخت نشین هستند. یعنی هوادار و بادران تهران. دو تیمی که 50 امتیازی بشمار می روند. هوادار روز گذشته در خانه تیم خیبر را یک بر صفر شکست داد و تیم بادران هم ده نفره در خانه ی تیم مس کرمان به برتری یک بر صفر رسید. این نتایج نشان می دهد این دو تیم با شایستگی موقعیت صعود به لیگ برتر پیدا کرده اند. 

تیم سوم جدول یعنی فجر سپاسی 47 امتیازی است. یعنی سه امتیاز کمتر از تیم های اول و دوم جدول. در فاصله ی 5 هفته مانده به پایان بازی ها احتمال جبران سه امتیاز وجود دارد و همین طور باید به تیم های 46 امتیازی جدول هم حق داد که با امید به صعود به لیگ برتر بازی ها را دنبال کنند. خوشه طلایی – شاهین شهرداری بوشهر و مس کرمان. سه تیم 46 امتیازی که در رده های چهارم – پنجم و ششم جدول قرار گرفته اند. 

خیبر خرم آباد – استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم سه تیم 42 امتیازی هستند که در هفته های گذشته اختلاف آنها با صدر جدول کمتر از 8 امتیاز بود و خیلی به صعود امیدوار بودند اما اکنون شرایط برای آنها بسیار سخت شده است. صعود این تیم ها به لیگ برتر بیش از آنکه به بازی های خوب آنها نیازمند باشد نیازمند لغزش حریفان است و بعید است در 5 هفته باقی مانده هر 6 تیم بالای جدول دچار لغزش شوند تا این تیم ها به لیگ برتر صعود کنند. به نوعی اگر بخواهیم نگاه واقع گرایانه به جدول بازی های لیگ یک داشته باشیم باید گفت تعداد مدعیان صعود درلیگ یک از 9 تیم به 6 تیم کاهش پیدا کرده است. 

در پایان این فصل از بازی های لیگ یک همانند فصول گذشته تیم های اول و دوم جدول به لیگ برتر صعود می کنند و سه تیم انتهای جدول هم دسته دومی می شوند. بر اساس اعلام سازمان لیگ چهار هفته ی پایانی لیگ یک به طور همزمان برگزار می شود.

7474