افزایش تنش سیاسی بین کره و ژاپن/ برنامه رئیس‌جمهوری کره برای المپیک منتفی شد؟

افزایش تنش سیاسی بین کره و ژاپن/ برنامه رئیس‌جمهوری کره برای المپیک منتفی شد؟

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی اعلام کرد لغو نشست دوجانبه برنامه او را برای حضور در المپیک توکیو در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، مون جائه این رئیس‌جمهوری کره جنوبی قصد داشت برنامه خود را برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو در ماه آینده به مقامات ژاپنی اعلام کند اما نتوانست این کار را انجام دهد چرا که گفت‌وگویی بین آنها در حاشیه نشست گروه هفت (G7) در انگلیس اتفاق نیفتاد.

عدم مذاکره بین مون و یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن در اجلاس آخر هفته به دلیل جنگ لفظی بین دو همسایه بوده است. گزارش شده است که سئول ادعا کرده که توکیو یک جلسه توافق شده را به طور یک جانبه لغو کرده، ادعایی که ژاپن رد کرده و گفته غیر واقعی است.

رئیس جمهور کره جنوبی در یک پست نوشت: اولین برخورد من با نخست وزیر سوگا فرصتی ارزشمند بود که می توانست آغازی تازه در روابط کره جنوبی و ژاپن باشد اما من متاسفم که این جلسه برگزار نشد.

روزنامه‌های مهم کره جنوبی روز سه شنبه مقالات صفحه نخست را به دلیل عدم حضور نشست سوگا و مون اختصاص دادند. JoongAng Ilbo در گزارشی اعلام کرد که هر دو طرف فرصت سازش را از دست داده و بحران بین دو کشور در حال شدت گرفتن است.

7474