کمالوند: درگیر مسائل حاشیه‌ای نشویم با ۵۰ درصد توان‌مان عراق را می‌بریم

کمالوند: درگیر مسائل حاشیه‌ای نشویم با ۵۰ درصد توان‌مان عراق را می‌بریم

پایگاه خبری فوتبالی- کارشناس فوتبال ایران و سرمربی تیم سایپا معتقد است تیم ملی اگر در دیدار با عراق درگیر مسائل حاشیه‌ای و روانی نشود، با ۵۰ درصد توانش نیز می‌تواند این تیم را شکست دهد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، فرار کمالوند درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران با عراق در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی قطر، اظهار داشت: ایران قدرت اول آسیاست و سال‌ها بود در مسابقات اینچنینی به مشکل بر نمی‌خورد. اطمینان دارم عراق را هم قاطعانه شکست می‌دهیم و به‌عنوان صدرنشین صعود می‌کنیم. ما فقط در خط حمله شش هفت بازیکن بین‌المللی داریم که در سطح اول آسیا هستند. با این اوصاف فکر نمی‌کنم نه در این مرحله و نه در مرحله بعد برای رسیدن به جام جهانی با مشکلی جدی مواجه شویم.

وی با اشاره به حساسیت‌های بازی با عراق با توجه به اینکه ایران سال‌هاست موفق به شکست این تیم نشده، گفت: تنها مسئله‌ای که جای نگرانی دارد مسائل روانی این بازی است. بچه‌ها نباید وارد مسائل حاشیه‌ای حریف شوند. در این صورت فکر می‌کنم اگر بچه‌ها 50 درصد خودشان هم باشند ما این بازی را می‌بریم. ما فقط باید از درگیری و حاشیه فراری باشیم.

وی در مورد اینکه تیم ملی با کسب تساوی مقابل عراق نیز در شرایطی خاص می‌تواند از گروهش صعود کند، یادآور شد: در شرایط عادی با دو سه گل اختلاف باید عراق را شکست دهیم. الان شرایط به گونه‌ای است که اصلاً نباید وارد فضای تساوی و صعود به‌عنوان تیم دوم شویم. بچه‌ها یک درصد هم نباید به تساوی فکر کنند و فقط برای برد به زمین بروند.

سرمربی تیم فوتبال سایپا راجع به وضعیت پرونده بازی این تیم مقابل پیکان، خاطرنشان کرد: این موضوع را دیگر پیگیری نمی‌کنیم، چون پنج شش قاضی عادل در کمیته استیناف هستند و منتظر می‌مانیم تا آنها تصمیم بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: به بیانیه‌ها و فشار دیگر تیم‌ها توجه نمی‌کنیم و پاسخگو هم نبوده‌ایم، ولی یکی دو جا دیدم برخی تیم‌ها در این پرونده از فشار سیاسی استفاده می‌کنند و نمایندگان مجلس ورود کرده‌اند. همه می‌دانیم فوتبال قوانین خاص خودش را دارد و اگر نماینده‌ها نیز دخالت کنند، مطمئن هستیم کمیته استیناف تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و با عدالت رأی خودش را صادر می‌کند.

7474