رونمایی از لباس مسافران توکیو در مراسم بدرقه کاروان المپیک

رونمایی از لباس مسافران توکیو در مراسم بدرقه کاروان المپیک

پایگاه خبری فوتبالی- به گفته مسئول ستاد فرهنگی المپیک، حضور ورزشکاران در مراسم بدرقه کاروان اعزامی به توکیو با پوشش مصوب آنها برای المپیک خواهد بود و اینگونه از لباس های طراحی شده رونمایی می شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از مهر، نشست هماهنگی برنامه های فرهنگی و هنری هفته المپیک و همچنین مراسم بدرقه کاروان اعزامی به المپیک توکیو با حضور سیدرضا صالحی امیری و کیکاوس سعیدی رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، مهدی علی‌نژاد و احمدی معاونین وزارت ورزش، نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی المپیک توکیو و امین عارف نیا مسئول ستاد فرهنگی المپیک برگزار شد.

در این نشست که مدیران عامل شرکت نوسازی اراضی عباس آباد و موسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر همراه با مدیران عامل بنیاد رودکی و بنیاد فارابی هم در آن شرکت داشتند، برنامه های پیشنهادی برای برگزاری رویدادهای فوق (هفته المپیک و مراسم بدرقه) بررسی و نهایی شد.

امین عارف نیا در خصوص برنامه های مصوب در این نشست توضیح داد و با تاکید بر اینکه روز پایانی هفته المپیک به برگزاری مراسم بدرقه کاروان اختصاص دارد گفت که رونمایی از لباس طراحی شده برای اعضای کاروان هم در این مراسم انجام می شود.

وی گفت: طبق طرح پیشنهادی هفته المپیک و برنامه آن طی روزهای ۵ تا ۱۰ تیرماه در منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد برگزار می شود.

وی در مورد برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در این هفته اظهار داشت: مجموعه ای از رویدادهای فرهنگی و هنری برای گروه های سنی و اقشار مختلف تعریف شده است که برگزاری چند نمایشگاه، ورک شاپ های هنری، هفته فیلم و رونمایی از چند آلبوم موسیقی شامل آهنگ های حماسی و قهرمانی از جمله آنهاست.

مسئول ستاد فرهنگی المپیک از برگزاری مراسم های آئینی و ورزش های پهلوانی اعم از مناجات خوانی، پرده خوانی، چاوش خوانی، ورزش های بومی و باستانی به عنوان بخش دیگری از برنامه های مصوب برای اجرا در هفته المپیک یاد کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی این هفته کارگاه عروسک سازی (مسکات، عروسک های غول پیکر و عروسک های ورزشی) و کارگاه های تصویرگری هم خواهیم داشت ضمن اینکه با حضور ۶۰ نفر از کارتونیست های کشور تصاویر ورزشکاران ایرانی به صورت کارتون طراحی و نمایش داده خواهد شد.

عارف نیاد یاد آور شد: در قالب هفته فیلم، ٩ فیلم مرتبط با حوزه ورزش با همکاری بنیاد سینمائی فارابی اکران می شود. همچنین طی هفته المپیک گروههای موسیقی اقوام در اراضی عباس آباد اجرای صحنه ای خواهند داشت.

مسئول ستاد فرهنگی المپیک با تأکید بر اینکه همزمان با روز پایانی هفته المپیک یعنی ۱۰ تیرماه مراسم بدرقه کاروان اعزامی به المپیک هم در اراضی عباس آباد و در جوار بلندترین پرچم ایران برگزار می شود، گفت: این مراسم بدرقه با حضور ورزشکاران اعزامی به توکیو برگزار می شود.

وی در پاسخ به این سوال که «برای برگزاری این مراسم از تعدادی افراد شاخص و سیاسی هم دعوت شده است»؟ گفت: فعلاً هیچ پیش بینی در این زمینه نشده است. برگزاری مراسم بدرقه به اعضای کاروان اعزامی اختصاص دارد. از چهره سیاسی هم برای حضور در مراسم دعوت نشده است.

«برنامه ستاد فرهنگی المپیک برای رونمایی از پوشش کاروان اعزامی به توکیو چیست؟» این پرسش پایانی از مسئول ستاد فرهنگی المپیک توکیو بود که وی در پاسخ اظهار داشت: وجود ورزشکاران در مراسم بدرقه با پوشش مصوب آنها برای المپیک خواهد بود. در واقع همزمان با برگزاری مراسم بدرقه، رونمایی از لباس مسافران توکیو نیز انجام خواهد شد.

7474