گزارش ویژه/ بررسی وضعیت مالی پرسپولیس؛ سه میلیون دلار همچنان در ای اف سی بلوکه است

گزارش ویژه/ بررسی وضعیت مالی پرسپولیس؛ سه میلیون دلار همچنان در ای اف سی بلوکه است

پایگاه خبری فوتبالی- مدیران باشگاه پرسپولیس در چند وقت گذشته گمان می کردند که سه میلیون دلار بلوکه شده پرسپولیس در کنفدراسیون فوتبال آسیا آزاد می شود و این باشگاه پولدار می شود اما این اتفاق تا این لحظه نیفتاده است.

به گزارش فوتبالی، با اینکه طی هفته‌های گذشته مذاکرات مدیران باشگاه با بازیکنان مدنظر کادرفنی برای تمدید قراردادشان آغاز شده و پالس‌های مثبتی هم برای انجام این کار دریافت کرده‌اند اما هنوز این اقدام عملیاتی نشده و هواداران این تیم همچنان در انتظار این هستند که شاهد تمدید قرارداد با بازیکنان تاثیرگذار تیم‌شان باشند.

در این خصوص شنیده می‌شود تنها مشکل باشگاه برای امضای قرارداد جدید با بازیکنان تیم خالی بودن خزانه باشگاه است. ظاهرا جعفر سمیعی در نظر دارد بعد از اینکه پول جدیدی به باشگاه برسد و بخش دیگری از مبلغ قرارداد فصل جاری بازیکنان به حساب‌شان واریز شد، نفرات مورد نیاز کادر فنی را به باشگاه فراخوانده و قرارداد آنها را تمدید کند.

بازیکنان و کادر فنی پرسپولیس تا امروز حدود 60 تا 65 درصد از مبالغ قرارداد خود را دریافت کرده‌اند و اعتراض آنها به مشکلات مالی بیشتر شده و حالا این نگرانی به وجود آمده که شاید ادامه این وضعیت روی عملکرد شاگردان یحیی گل محمدی در ادامه فصل تاثیرگذار باشد.

گفته می شود باشگاه پرسپولیس مبلغی در حدود 70 میلیارد تومان قرض گرفته است. آنطور که ابراهیم شکوری معاون باشگاه پرسپولیس گفته، این قرض‌ها با پشتوانه درآمد بازی های لیگ قهرمانان آسیا و پاداشی که از رسیدن به فینال این مسابقات دریافت کرده اند صورت گرفته است و به نظر از ناحیه صدری رییس هیات مدیره به باشگاه تزریق شده است که حالا مشخص شده این پولها قرضی بوده و باید به قرض دهنده پس داده شود. فعلا سه میلیون دلار پرسپولیس در ای اف سی هنوز به خاطر تحریم ها بلوکه است و البته این ماجرا مختص به پرسپولیس نیست و استقلال و تراکتور و فولاد و حتی تراکتور و شهرخودرو از فصل پیش هم شامل این ماجرا شده‌اند و نمی‌توانند پولهایشان را از ای اف سی بگیرند. 

7655