گزارش ویژه/ از قیمت صادق درودگر تا قیمت احسان اصولی؛ سیگنال بازیهای تیم ملی فوتبال ایران چقدر می ارزد؟

گزارش ویژه/ از قیمت صادق درودگر تا قیمت احسان اصولی؛ سیگنال بازیهای تیم ملی فوتبال ایران چقدر می ارزد؟

پایگاه خبری فوتبالی- صادق درودگر عضو هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال ایران که سابقه ریاست کمیته اقتصادی فدراسیون فوتبال را دارد، امروز در گفت و گویی با خبرنگاران از ماجرای فروش حق پخش بازیهای تیم ملی و قیمتی که فروخته شده ابراز بی اطلاعی کرد.

به گزارش فوتبالی، ماجرای درآمدزایی و حق پخش در چند سال اخیر اصلی ترین دغدغه فوتبال ایران بوده است و چرخه معیوب فوتبال ایران از این جهت آسیب های زیادی خورده است.

درودگر امروز در گفت و گویی تصویری با گزارشگر "فوتبالی" اعلام کرد:" فوتبال مالک محتوایش است اما نمی تواند محتوا را درست بفروشد و همچنین در بحث حق پخش تلویزیونی هم آگهی های پخش زنده فوتبال به فوتبال نمی رسد، تا این مشکلات حل نشود مشکلات اقتصادی فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاهها حل نمی شود. ما دو بازی دوستانه (منظور درودگر دو بازی برابر ازبکستان و بوسنی بوده است) تیم ملی را ۵۲ هزار دلار به صدا و سیما فروختیم، من اطلاع ندارم چرا فدراسیون ۴ بازی تیم ملی را ۶۸ هزار دلار فروخته است."

به این ترتیب هر بازی دوستانه آن زمان 26 هزار دلار به سازمان صدا و سیما فروخته شده است. در حالیکه اگر رقم 68 هزار دلار برای چهار بازی ایران مقابل هنگ کنگ، بحرین، کامبوج وعراق گرفته شده هر بازی جدود 16هزار دلار شده که با توجه به حساسیت دو بازی ایران مقابل بحرین و عراق، مطمئنا این دو بازی بیشتر از 16 هزار دلار می ارزیده اند. 

گفته می شود در دوران ریاست مهدی تاج در فدراسیون فوتبال، بازی دوستانه با توگو در حدود 50 هزار دلار به صدا و سیما فروخته شده است که می تواند جالب توجه باشد. البته فدراسیون فوتبال از قول اصولی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سرپرست کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال، اشاره مستقیمی به فروش سینگنال حق پخش بازیهای تیم ملی نکرده بود و گفته در همکاری با صدا و سیما، توانسته 68 هزار دلار درآمدزایی کند. 

در هرحال به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال باید درباره نحوه فروش سیگنال بازیهای تیم ملی در روزهای آینده و پس از بازی حساس مقابل عراق، شفافیت بیشتری به خرج بدهد تا ابهامات برطرف شود. 

البته در این باره باید این سوال هم مطرح شود که سیگنالهای بازیهای تیم ملی در رقابتهای مرحله دوم مقدماتی جام جهانی چقدر می ارزد. 

9697