شگفتی‌ساز مقدماتی جام جهانی کدام تیم است؟

شگفتی‌ساز مقدماتی جام جهانی کدام تیم است؟

پایگاه خبری فوتبالی- صدرنشینی تیم ملی فوتبال سوریه و صعود زودهنگام به دور نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی، از شگفتی‌های این دوره از رقابت‌ها بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، زمانی که قرعه‌کشی گروه اول رقابت‌های دور دوم مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در قاره آسیا انجام گرفت، پیش‌بینی‌ها از صدرنشینی بی‌دردسر تیم ملی چین بود و کارشناسان اعتقاد داشتند که چینی‌ها در رقابت با سوریه، فیلیپین، گوآم و مالدیو کار آسانی خواهند داشت و صعود زودهنگام خود را جشن می‌گیرند اما حالا اتفاقی عکس پیش‌بینی‌ها رخ داده است.

 چرا که تیم ملی سوریه توانست با 7 پیروزی متوالی و بدون حتی از دست دادن یک امتیاز و با به ثمر رساندن 21 گل و دریافت تنها 4 گل، خیلی زود صعود خود به دور نهایی مرحله مقدماتی را مسجل کند و این در شرایطی است که هنوز برخی تیم‌های به نام قاره آسیا تکلیف حضورشان در دور نهایی مشخص نیست اما شاگردان نبیل معلول هفته پایانی را بدون استرس دنبال می‌کنند.

 آن‌ها باید در روز پایانی رقابت‌های مرحله دوم مقدماتی، به مصاف تیم ملی چین بروند که به سه امتیاز مسابقه برای قرارگیری در جمع برترین تیم‌های دوم و صعود به دور نهایی نیازمند است و از این حیث پیروزی سوریه می‌تواند برای تیم‌های حاضر در دیگر گروه‌های این مرحله بسیار حائزاهمیت باشد. باید دید روند بی‌شکستی شاگردان معلول ادامه خواهد داشت یا خیر.

 دو بازیکن کلیدی دیگر هم در اختیار معلول نبوده و در این شرایط آن‌ها توانسته‌اند جشن صعود زودهنگام خود را بر پا کنند و بدون توجه به نتایج هفته پایانی و در کامل آرامش رقابت‌های دور دوم مرحله مقدماتی را به پایان ببرند.

 باید دید پس از صعود مقتدرانه در دور دوم مرحله مقدماتی، چه سرنوشتی در انتظار شاگردان معلول در دور نهایی و رقابت با 11 مدعی دیگر آسیا خواهد بود و آن‌ها با صعود به جام جهانی، سال تاریخی فوتبال خود را تکمیل خواهند کرد یا خیر؛ هر چند که همین صعود بی‌دردسر از گروهی که از تیم ملی چین در آن به عنوان مدعی یاد می‌شد هم دستاورد بزرگی برای تیم ملی سوریه آن‌هم در غیاب چند بازیکن کلیدی به شمار می‌رود.

۴۱۵۴