معرفی تیم‌های کوپا امریکا؛ گروه A

معرفی تیم‌های کوپا امریکا؛ گروه A

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ساکر ۳۶۰ به بررسی تیم‌های حاضر در رقابت‌های کوپا آمریکا پراخته. رقابتی که فردا شب آغاز می‌شود.
به گزارش فوتبالی، تیم‌های گروه A کوپا امریکا به شرح زیر هستند:

آرژانتین

بهترین نتیجه: قهرمانی در ۲ دوره/ نقطه قوت: خط حمله/ نقطه ضعف: دروازه‌بان
به نظر می‌رسد حالا بهترین فرصت برای مسی پیش آمده تا به همراه تیم ملی جام ببرد. او تا به حال ۳ بار در فینال‌های کوپا آمریکا شست خورده که ۲ بار آن در پنالتی‌ها بوده. خبر خوب این است که این بار هم تیمی‌های آماده‌ای دارد. دیبالا و آلاریو فصلی خوب داشته‌اند و آگوئرو مصدوم نیست. دز خط دفاع تاگلیافیکو، مارتینز و مونتیل جوان هستند و در کنار اوتامندی اگر بتوانند خوب عمل کنند، مهاجمین خیال آسوده‌ای خواهند داشت.

بولیوی
بهترین نتیجه: نایب قهرمانی در سال ۱۹۹۷/ نقطه قوت: خط حمله/ نقطه ضعف: عناصر دفاعی
سبزپوشان بلیوی کم‌قدرت‌ترین تیم  گروه هستند و از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده حتی یک برد هم به دست نیاورده‌اند. خط دفاع آن‌ها بسیار ضعیف است و در این تورنمنت باید مراقب باشند. دریافت ۱۶ گل در ۵ بازی یعنی ضعف مفرط. احتمالا در همان مرحله گروهی حذف می‌شوند.

شیلی
بهترین نتیجه: ۲ عنوان قهرمانی/ نقطه قوت: تجربه/ نقطه ضعف: سرعت
معمولا وقتی تیمی در جام جهانی ناکام می‌شود روی به تغییر نسل یا بها دادن به بازیکنان جوان می‌کند اما شیلی دقیقا برعکس کار کرده و با کمک ویدال، سانچز و براوو می‌خواهد تاریخ‌سازی کند. آن‌ها در مسابقات مقدماتی جام جهانی اخیرا ۲ شکست داشته‌اند اما می‌توان برای حضور آن‌ها در مراحل بالا شانس قائل بود.

پاراگوئه
بهترین نتیجه: قهرمان سال ۱۹۷۹/ نقطه قوت: خط هافبک و توانایی مالکیت توپ/ نقطه ضعف: گلزنی
آن‌ها در بیشتر تورنومنت‌ها گربه سیاه به شمار می‌روند. نتایج‌شان اخیر خوب نبوده و در مقدمات جام چهانی چندی بار مساوی کرده‌اند. بریزو (سرمربی) در ۲ سال گذشته تیم خوبی متشکل از آلمیرون و اسکار رومرو تشکیل داده که تاکتیک‌شان مالکیت بوده اما بعید به نظر می‌رسد در میان ۴ تیم حضور پیدا کنند.

اروگوئه
بهترین نتیجه: قهرمانی در ۴ دوره/ نقطه قوت: سرعت و حمل توپ در خط هافبک/ نقطه ضعف: عمق خط دفاعی و فضای پشت خیمنز و گودین
به نظر می‌رسد اروگوئه در فاز تغییر است. گودین، سوارز و کاسرس کم کم باید جای خود را به جوان‌ها بدهند. بازیکنانی چون بنتانکور، وسینو و خیمنز. تا امروز نتایج آن‌ها قاطعانه نبوده اما به طور کلی قابل قبول کار کرده‌اند. اسکار تابارز در حال گذراندن سال چهاردهم مربیگری اش در تیم ملی است و اگر بتواند تیمی یکدست را روانه مسابقات کند، اروگوئه‌ای‌ها آینده روشنی خواهند داشت.

1101