توصیه جلالی به اسکوچیچ؛ از بازیکنان فیزیکی جلوی عراق استفاده کن

توصیه جلالی به اسکوچیچ؛ از بازیکنان فیزیکی جلوی عراق استفاده کن

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی سابق نساجی و کارشناس فوتبال ایران به سرمربی تیم ملی توصیه کرده که در بازی با عراق از بازیکنان فیزیکی در ترکیب تیمش استفاده کند.

به گزارش فوتبالی، مهمترین و حساسترین بازی تیم ملی با دراگان اسکوچیچ، سه‌شنبه مقابل عراق برگزار خواهد شد و پیروزی در این بازی می‌تواند تیم ملی را به عنوان صدرنشین راهی دور نهایی انتخابی جام جهانی بکند.
خبرنگار فوتبالی به بهانه این بازی و همچنین بررسی آخرین شرایط تیم ملی سراغ مجید جلالی رفت تا نظر او را درباره این بازی جویا شود. صحبتهای جلالی را درباره این بازی بخوانید.

سوال: همانطور که قابل پیش‌بینی بود تیم ملی کار سختی جلوی کامبوج نداشت و مثل بازی رفت توانست حریفش را دورقمی کند. نکته قابل توجه اینکه اسکوچیچ، تیمش را با ترکیبی متفاوت به میدان فرستاد تا به برخی نفرات اصلی‌اش برای بازی با عراق استراحت داده باشد. ارزیابی شما از این موضوع چیست؟

جواب: قبل از شروع بازیهای تیم ملی درباره این موضوع صحبت کرده بود که ترتیب بازی‌‎ها برای ما خوب است. تیم ملی توانست از بازی برابر کامبوج برای تقسیم انرژی و بازسازی بهتر قبل از بازی با عراق استفاده کند. جلوی کامبوج فرصت خوبی داشتیم که به نفراتی بازی دهیم که پیش از این فرصت زیادی برای حضور در ترکیب تیم اسکوچیچ پیدا نکرده بودند و سرمربی تیم ملی هم از این فرصت نهایت استفاده را برد

سوال: سامان قدوس مرد کلیدی بازی تیم ملی مقابل بحرین بود و با حضورش در زمین توانست شرایط بازی را به سود تیم ملی تغییر دهد. او در بازی دیروز هم در ترکیب اصلی حضور داشت و از دید برخی از کارشناسان، او لیاقت این را دارد که تبدیل به مهره فیکس تیم ملی شود و جلوی عراق هم در ترکیب اصلی بازی کند. شما با این نظر موافق هستید؟

جواب: بازی با عراق مثل بازی با بحرین و کامبوج نیست. بحرین توان بازی فیزیکی نداشت و کامبوج را هم که اصلا نمی‌شود جدی گرفت .عراق در بازی فیزیکی کارآمد است و البته که تیم ملی به لحاظ آمادگی جسمانی، شرایط خوبی در بازیهای قبلی داشته است. ما در نیمه دوم سه بازی قبل در بحرین عملکرد بهتری داشتیم و داشتن یک نیمکت غنی و تحلیل قدرت بدنی بازیکنان حریف، کاملا به سود ما شد. در پاسخ به سوال شما هم باید بگویم که از نظر من بهتر است قدوس در نیمه دوم وارد میدان شود

سوال: در مورد فیزیکی بودن تیم عراق صحبت کردید. به نظر شما تیم ملی باید با چه ترکیبی به مصاف عراق برود تا بتواند سه امتیاز این بازی را بگیرد؟

جواب: فکر می کنم در بازی با عراق باید احسان حاج صفی را به پست دفاع چپ منتقل کنیم زیرا نیاز داریم از 4-5 بازیکن فیزیکی در منطقه میانی و دفاع استفاده کنیم و زوج احمد نوراللهی و سعید عزت اللهی می‌توانند دو هافبک دفاعی ما در آن بازی باشند.

سوال: اسکوچیچ در این 3 بازی از بازیکنانی مثل شجاع خلیل‌زاده، صادق محرمی، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده و مهدی طارمی به صورت ثابت استفاده کرده و به نظر می‌رسد اعتقاد ویژه‌ای به این 5 بازیکن دارد.

جواب: وقتی قرار است در 12 روز 4 بازی برگزار کنی باید به عنوان یک مربی 70 ساعت جلسه داشته باشی تا تمام جوانب را ریز به ریز مورد بررسی قرار دهی. چینش بازیها به تیم ما خیلی کمک کرد و باید از این مسئله بهره برداری می کردیم و اسکوچیچ از این موضوع خوب استفاده کرد تا هماهنگی تیمی از دست نرود.

سوال: در بازی با بحرین خوشبختانه هیچ خبری از اتفاقات غیرفوتبالی و جنگ روانی بازیکنان بحرینی نبود منتهی داستان بازی با عراق متفاوت است و حداقل در فضای مجازی، عراقی‌ها چند هفته‌ای می‌شود که جنگ روانی علیه ایران را استارت زده‌اند و به شکست‌ناپذیری تیمشان مقابل تیم ملی در چند سال اخیر اشاره کرده‌اند. درباره حساسیتهای غیر فنی این بازی چه توصیه‌ای به تیم ملی دارید؟

جواب: سطح روانی بازی با بحرین و عراق از سطح روانی بازی با تیمی مثل کره جنوبی بیشتر است. در بازی دوم برابر بحرین بازیکنان ایران کار خودشان را انجام دادند و تنشی به وجود نیامد البته شاید بحرینی‌ها هم کار روانی انجام ندادند، حالا ما از سطح فنی دو برابر بهتر از عراق هستیم اما باید در آن بازی به بهترین شکل ممکن به لحاظ روحی به خودمان مسلط باشیم و اجازه ندهیم که کوچکترین اتفاقی تمرکز تیم ملی را به هم بزند.

سوال: پیروزی مقابل عراق، اهمیت غیرقابل توصیفی برای تیم ملی دارد چون اگر قرار باشد جلوی عراق امتیاز از دست بدهیم، صعودمان به مرحله بعدی به عنوان تیم دوم به اما و اگرهای زیای کشیده خواهد شد و مثلا باید منتظر باخت لبنان به کره جنوبی و امتیاز از دست دادن اردن جلوی استرالیا باشیم. برای اسکوچیچ و تیم ملی در بازی با عراق، چقدر شانس موفقیت قایل هستید؟

جواب: در تمام خطوط بازیکنان بسیار خوبی داریم و این را بارها گفته‌ام که این تیم، خودش برای خودش انگیزه ایجاد می‌کند و نیاز به محرک بیرونی ندارد و تا به این جای کار اسکوچیچ آن را به خوبی مدیریت کرده است.

سوال: می گویند اسکوچیچ مربی نیمه دوم است. نظر شما چیست؟

جواب: با اینکه می گویند نیمه دوم نیمه مربیان است کلا موافق نیستم. اگر نیمه دوم نیمه مربیان است، نیمه اول نیمه کیست؟ مربی برای تمام دقایق بازی برنامه ریزی می‌کند.
9697