سوژه روز؛ وقتی کره جنوبی برای تیم ملی محبوب می‌شود!

سوژه روز؛ وقتی کره جنوبی برای تیم ملی محبوب می‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- با نتایجی که در بازیهای دیشب انتخابی جام جهانی در قاره آسیا رقم خورد، تیم ملی بیشتر از قبل نیاز به بردن عراق دارد.

به گزارش فوتبالی، بهترین سناریو برای دراگان اسکوچیچ و شاگردانش، بردن عراق در بازی آخر است. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، تیم ملی 18 امتیازی خواهد شد و بالاتر از عراق 17 امتیازی، به عنوان صدرنشین گروه C، راهی مرحله نهایی انتخابی جام جهانی خواهد شد.

اما اگر بازی دو تیم، با نتیجه مساوی به پایان رسید، تیم ملی چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؟

با توجه به نتایجی که دیشب در گروه‌های دیگر رقم خورد، کار تیم ملی برای صعود به مرحله بعدی( به عنوان تیم دوم) سخت‌تر از قبل شده است.

آخرین وضعیت تیمهای برتر دوم بعد از بازیهای دیشب. همانطور که در جدول مشخص است، 5 تیم ابتدایی راهی مرحله بعدی انتخابی جام جهانی خواهند شد

اولین اتفاقی که به سود تیم ملی خواهد بود، شکست لبنان به کره جنوبی در بازی آخر گروه H است. اگر لبنان به کره جنوبی ببازد، ایران با تساوی مقابل عراق، علیرغم هم‌امتیازی شدن با لبنان، تفاضل گل بهتری نسبت به این تیم پیدا خواهد کرد و جای این تیم را در جدول خواهد گرفت.

جدا از باخت لبنان به کره جنوبی، یک اتفاق دیگر هم باید رخ دهد تا تیم ملی در صورت تساوی مقابل عراق، بتواند به مرحله بعدی برود. تنها تیمی که در جدول تیمهای دوم، ایران را تهدید می‌کند، اردن است که باید جلوی استرالیا امتیاز از دست بدهد. دیدار رفت دو تیم با نتیجه 0-1 به سود استرالیا به پایان رسید و با توجه به قطعی شدن صعود این تیم به مرحله نهایی، شاید این تیم در بازی آخر مقابل اردن از تمام قدرتش استفاده نکند منتهی یک تساوی در آن بازی( در صورت شکست لبنان به کره جنوبی) برای قرار گرفتن تیم ملی در بین 5 تیمی که می‌توانند راهی مرحله بعد شوند، کافی خواهد بود.

توضیح: عکس کاور مربوط به دیدار رفت کره جنوبی و لبنان است که با نتیجه تساوی بدون گل در بیروت به پایان رسید.

1984