ذوالفقارنسب: فوتبال ایران به شخصیت واقعی خود برگشته/ توصیه برای دیدار با عراق

ذوالفقارنسب: فوتبال ایران به شخصیت واقعی خود برگشته/ توصیه برای دیدار با عراق

پایگاه خبری فوتبالی- مربی پیشین تیم ملی فوتبال با تمجید از عملکرد کادر فنی و بازیکنان گفت: فوتبال ایران به شخصیت واقعی خود بازگشته است.

به گزارش فوتبالی، بیژن ذوالفقار نسب در خصوص روند تیم ملی فوتبال بعد از حضور اسکوچیچ گفت: خوشبختانه فوتبال ما با توجه به ظرفیت های بالای خود در همه بخش ها روز به روز و بازی به بازی توانمندی و قابلیتش را به اثبات رسانده و نشان داده که در روزهای سخت و بحرانی که انتظار گرفتن نتیجه وجود ندارد، جوانان خوب و باهوش کشور کارهای اثرگذار انجام می دهند.
این کارشناس فوتبال ادامه داد: چند وقتی بود که خیلی ها باور و نظرشان نسبت به تیم ملی تغییر کرده بود ولی توجه به روابط بین المللی در انتخاب مربیان شایسته و کسی که بتواند تیم ایران را رهبری و به مقصود اصلی رساند و آن را در مسیر راهیابی خوب به جام جهانی هدایت کند را کم داشتیم که ما موفق شدیم یک مربی بسیار کم حرف و دارای برنامه را به تیم آورده در حالی که خیلی ها انتقاد کردند و باور نداشتند که این مربی که سه سال در ایران حضور داشته و نتایج خوبی هم نگرفته، در تیم ملی ما با درایت و دانشی که داشته تیم‌ را به لحاظ فنی و قابلیت های جسمانی و شخصیتی هدایت کرده و ما با کمترین هزینه بهترین نتایج را کسب کردیم. خوشبختانه تیم هم با کمترین حاشیه در حال بازی کردن است و فوتبال ما به شخصیت واقعی خود برگشته است.

کارشناس فوتبال که با رادیو ورزش گفتگو می کرد در پاسخ به برنامه ریزی و طراحی تاکتیکی تیم در برابر ۳ حریف گذشته خود افزود: ما در بازی های قبل خود با ۲ تا از تیم هایی که جزء تیم های درجه دو یا سه قاره آسیا بودند بازی کردیم و تیم ملی ما طی سال های اخیر بازی هایی که در زمین آن ها انجام داده بسیار ناموفق عمل کرده و من به یاد ندارم در این زمین ها پیروزی هایی داشته باشیم و همیشه بحرینی ها حساسیت های زیاد و شرایط غیرمتعارفی را برای ما ایجاد می کردند. ولی تیم ما با همین کادر و با همین امکانات بسیار ضعیف توانست سه بازی را در خاک بحرین با ۱۵ گل زده و یک گل خورده داشته باشد که در هر بازی با یک ترکیب و روش جدید و با اقتدار کامل بازی را پیش می برد.

وی ادامه داد: برای رقابت باقی مانده با عراق توصیه من این است که بازیکنان آرامش و تمرکز خود را حفظ کنند. قابلیت ها و راهکارهایی که مربی ایجاد کرده است را عملی نمایند و آخرین بازی که از مهمترین بازی های ما محسوب می شود بتوانیم خوب بازی را کنترل کنیم. قطعا ما همچنان همه ظرفیت و توانایی های خود را نشان نداده و استفاده نکردیم و ما می توانیم با آرامش تیم عراق را هم پشت سر گذاشته و با اقتدار به جام جهانی راه پیدا کنیم.

ذوالفقاز نسب در پایان اظهار کرد: ما فوتبالیست های خوب و امکانات مناسبی را داریم و مشکل بزرگ ما عملکرد ضعیف مدیریتی است که نتوانستند از همه ظرفیت ها استفاده کنند چرا که با سابقه طولانی ما در این حوزه، هنوز نماینده ای در AFC نداریم در حالی که می توانستیم حتی در فیفا هم نماینده ای داشته باشیم اما به دلایل شرایط مدیریتی نمی توانیم از خود دفاع و منافع کشور را استفاده نماییم.

6641