ویتنام؛ برنده بزرگ امشب آسیا

ویتنام؛ برنده بزرگ امشب آسیا

پایگاه خبری فوتبالی - با پیروزی ویتنام و امارات، تقابل هفته آخر این دو تیم به فینالی جذاب در این گروه تبدیل شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تا آخرین دقایق بازی ویتنام و مالزی، اماراتی‌ها هلهله شادی سر می‌دادند و منتظر سوت پایان بودند تا به صدر جدول صعود کنند اما ناگهان براندان گان در محوطه جریمه مرتکب خطا شد و یک پنالتی به ویتنام داد تا شگفتی ساز مرحله مقدماتی فرصتی مطلوب برای حفظ جایگاه صدرنشینی داشته باشد.

پشت ضربه «کو گوک های» ایستاد و با پای چپ ضربه را به سمت دروازه فرستاد و تیمش را به پیش انداخت. ویتنامی ها تا پایان بازی این نتیجه را حفظ کردند تا با کسب این سه امتیاز شیرین 17 امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند. 

در بازی همزمان، تیم امارات که در ورزشگاه زعبیل بازی می‌کرد، از قعرنشین گروه یعنی اندونزی سه امتیاز را با 5 گل گرفت و با کارناوالی از گل های مختلف، رسیدن به 15 امتیاز را جشن گرفت. در این بازی مبخوت و لیما هر کدام دو گل زدند و سباستین تاگلیابوئه که آرژانتینی است و ملیت امارات گرفته، یک گل به ثمر رساند.

با این نتایج، حالا تقابل هفته آخر امارات و ویتنام به فینالی تمام عیار تبدیل خواهد شد. اگر امارات برنده بازی شود، شاگردان فن مارویک تیم صدرنشین می‌شوند و ویتنام به جدول تیم‌های دوم می‌رود و با 11 امتیاز، صعود را دنبال خواهد کرد. اگر مساوی شود یا ویتنام برنده شود هم امارات در جدول تیم های دوم حضور خواهد داشت. شکست امارات، اگر با لغزش یکی دیگر از تیم های دوم همراه شود، ایران با یک تساوی به مرحله بعدی راه خواهد یافت.

1470