کامبوج صفر - ایران 10/ گلباران تمرینی/ ایران به عراق، چنگ و دندان نشان داد

کامبوج صفر - ایران 10/ گلباران تمرینی/ ایران به عراق، چنگ و دندان نشان داد

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار برگشت دو تیم ایران و کامبوج در مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی با برتری قاطع 10 بر صفر تیم کشورمان به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، در این دیدار، همانگونه که پیش بینی میشد شاگردان دراگان اسکوچیچ موفق شدند با برتری قاطعانه و درهم کوبیدن کامبوج، سه امتیاز این دیدار را به دست آورند. 9 گل ایران در این دیدار توسط 8 بازیکن مختلف و یکی از گل ها نیز با گل به خودی بازیکن کامبوج به ثمر رسیدند.

تیم ملی ایران با این پیروزی آماده دیدار حساس آخر در مقابل عراق برای تعیین سرنوشت گروه خود برای راهیابی به مرحله اصلی انتخابی جام جهانی 2022 قطر شد.

جمعه 21 خرداد 1400

کامبوج – ایران ساعت 19

ترکیب تیم ملی کامبوج:

کئو سوکسلا، کن چانسوفیک، سئوی ویسال، تس سامبات، لیم پیسوت،سنگ چانتها، کوچ سوکومفک، سوس ساهانا، کئو ساکفینک، سور روتانا و چنگ مینگ

ترکیب تیم ملی ایران:

امیر عابدزاده، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی طارمی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، احمد نوراللهی، علی قلی‌زاده و سعید عزت‌اللهی.

شرح گل‌ها

کامبوج صفر - ایران یک (علیرضا جهانبخش دقیقه 16): کاپیتان تیم ملی از روی نقطه پنالتی دروازه کامبوج را باز کرد.

کامبوج صفر - ایران 2 (شجاع خلیل زاده دقیقه 23): روی ارسال علی قلی زاده از روی نقطه کرنر، شجاع خلیل زاده با پرواز و ضربه سر خود، اختلاف را با حریف به 2 گل رساند.

کامبوج صفر - ایران 3 (مهدی طارمی دقیقه 27): پس از ارسال بلند و زیبای جهانبخش از میانه زمین، توپ در محوطه جریمه به طارمی رسید و او با ضربه روی پا و دقیق خود برای سومین بار دروازه کامبوج در نیمه اول را گشود.

کامبوج صفر - ایران 4 (گل به خودی دقیقه 32): ضربه میلاد محمدی پس از دریبل حریف رو به روی خود در کنار زمین و ارسال زمینی او به درون محوطه جریمه، به پای بازیکن تیم کامبوج برخورد کرد و وارد دروازه آن‌ها شد.

کامبوج صفر - ایران 5 (میلاد محمدی دقیقه 58): با پاس دقیق مهدی قایدی که به تازگی وارد زمین شده بود، توپ به میلاد محمدی که به درون محوطه جریمه کامبوج نفوذ کرده بود رسید و او با ضربه ای توپ را از بین پاهای دروازه بان کامبوج عبور داد و اختلاف را به 5 گل رساند.

کامبوج صفر - ایران 6 (مرتضی پورعلی گنجی دقیقه 63): سامان قدوس توپ را از روی نقطه کرنر ارسال کرد تا پورعلی گنجی بتواند مانند خلیل‌زاده با ضربه سر به توپی که از روی نقطه کرنر ارسال شده، نام خود را در میان گلزنان به کامبوج به ثبت برساند.

کامبوج صفر - ایران 7 (کریم انصاری فرد دقیقه 77): انصاری فرد که در نیمه دوم به جای طارمی به زمین آمده بود، از روی نقطه پنالتی دروازه کامبوج را باز کرد.

کامبوج صفر - ایران 8 (کاوه رضایی دقیقه 80): روی ارسال بلند محرمی از جناح راست، کاوه رضایی با ضربه سر محکم و دقیق خود، بالاخره موفق شد پس از چند مورد ناکامی در این دیدار گلزنی کند.

کامبوج صفر - ایران 9 (مهدی قایدی دقیقه 84): قایدی با حرکتی انفجاری در محوطه جریمه، خود را به دروازه کامبوج نزدیک ترمی کرد و در نهایت با ضربه ای دقیق و محکم، توپ را به زیر طاق دروازه فرستاد و گل نهم تیم ملی ایران را به ثمر رساند و بازی خوب خود پس از ورود به زمین را تکمیل کرد.

کامبوج صفر - ایران 10 (کاوه رضایی دقیقه 86): پاس کریم انصاری فرد در میانه راه با اشتباه مدافع کامبوج و خوردن توپ به پای او، به کاوه رضایی رسید و او به راحتی خود را در این دیدار 2 گله و تعداد گل های تیم ملی را دو رقمی کرد.

کارت زرد

کامبوج: سوکسلا (44)/ اوک (92)

تعویض ها

کامبوج: کوچ دانی به جای کوخ (46)/ نورون به جای سوکومفیک (46)/ بین به جای سامبات (52)/ اوک به جای روتانا (62)/ سات به جای چانتئا (78)

ایران: کریم انصاری فرد به جای مهدی طارمی (46)/ مجید حسینی به جای شجاع خلیل‌زاده (46)/ میلاد سرلک به جای احمد نوراللهی (46)/ مهدی قایدی به جای علی قلی زاده (55)/ کاوه رضایی به جای علیرضا جهانبخش (68)

لحظات حساس

2: توپ در محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید اما ضربه اوکه توسط دروازه بان کامبوج مهار شد، به تیر دروازه برخورد کرد و به کرنر رفت.

30: ضربه سر خطرناک احمد نوراللهی از چند قدمی دروازه کامبوج، از بالای دروازه به بیرون رفت.

37: ضربه سر پورعلی گنجی روی ارسال بی نقص قلی زاده از نقطه کرنر، به تیر افقی دروازه کامبوج برخورد کرد و به بیرون رفت.

37: شوت سامان قدوس از پشت محوطه جریمه را دروازه بان کامبوج در اختیار گرفت.

44: دروازه بان کامبوج پس از خروج از دروازه و خطا روی مهدی طارمی، کارت زرد دریافت کرد و یک پنالتی دیگر به ایران داد.

45: سعید عزت‌اللهی پشت توپی که روی نقطه پنالتی قرار داشت ایستاد اما ضربه محکم او به تیر درازه کامبوج برخورد کرد.

53: در دو موقعیت پشت سر هم، کریم انصاری فرد و علیرضا جهانبخش نتوانستند از موقعیت های به وجود آمده در محوطه جریمه کامبوج استفاده کنند.

66: شوت زمینی جهانبخش از پشت محوطه را دروازه بان کامبوج با مهار خود به کرنر فرستاد. 

69: روی سانتر زیبای قدوس، ضربه سر شیرجه‌ای و خطرناک کاوه رضایی از کنار دروازه کامبوج به بیرون رفت.

74: مهدی قایدی در موقعیتی که خود میتوانست در موحطه جریمه کامبوج به قصد باز کردن دروازه به توپ ضربه بزند، به کاوه رضایی پاس داد تا او را در مقابل دروازه‌ای نیمه خالی قرار دهد. اما در لحظه آخر دروازه بان کامبوج ضربه رضایی را مهار کرد و مانع از باز شدن دروازه خود شد. 

76: روی ارسال میلاد محمدی، ضربه سر رضایی در محوطه جریمه از کنار دروازه کامبوج به بیرون رفت.

77: حرکت زیبای قایدی در محوطه جریمه منجر به خطای بازیکنان کامبوج و سرنگونی او شد تا برای سومین بار در این دیدار، داور به سود ایران اعلام پنالتی کند.

83: کاوه رضایی پشت ضربه ایستگاهی که در نزدیکی محوطه جریمه کامبوج به نفع تیم ملی کشورمان اعلام شده بود ایستاد و ضربهفوق العاده او به تیرک افقی دروازه برخورد کرد و به گل تبدیل نشد.

90: شوت خطرناک کریم انصاری فرد در محوطه جریمه از کنار دروازه کامبوج به بیرون رفت.

4154 / 6641