معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه F: پرتغال

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه F: پرتغال

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

پرتغال
اروپا باید مراقب باشد. مدافع عنوان قهرمانی ترکیب قوی‌تری نسبت به دوره گذشته دارد اما آیا سانتوس می‌تواند برای دومین بار پرتغالی‌ها را به قهرمانی برساند؟

5 سال قبل ادر بود که گل قهرمانی پرتغالی‌ها را در یورو به ثمر رساند. پرتغالی که در مرحله گروهی نمایش چندان درخشانی نداشت اما حالا ترکیب‌شان قدرتمندتر شده وسانتوس دست بازی برای انتخاب بازیکنان دارد. ژائو فلیکس، ژوتا، برناردو سیلوا و برونو فرناندز تنها بخشی از نفرات ترکیب تیم پرتغال هستند و عدم قهرمانی پرتغال خود نوعی ناکامی به شمار می‌رود.

خود سانتوس البته می‌داند که نام ها نمی توانند برای او جام بیاورند و حالا هم باید در گروه مرگ یورو با رقبا رقابت کند. سانتوس با امضای قراردادی ۴ ساله در تابستان گذشته می‌تواند حکمرانی خود را به یک دهه برساند اما در ابتدا باید از پس حریفانی قدرتمند بر بیاید هرچند که نمایش‌های اخیر شاگردانش در لیگ ملت‌ها نشان داده آمادگی آن‌ها بد نیست.

هرچقدر البته سانتوس دست بازی در خط حمله دارد اما پپه ۳۸ در خط دفاع پیر شده و ذخیره او یعنی فونته هم ۳۷ ساله است. به طور کلی با وجود حضور روبن دیاز در خط دفاع اما آن ها در عقب زمین قدرت نیمه جلوی زمین را ندارند. شاه کلید حل ماجرای پرتغال در راه قهرمانی هم همین نکته است. اگر آن‌ها در دفاع خوب کار کنند قهرمانی آن‌ها اتفاقی محتمل است و در آن صورت سانتوس دورانی رویایی در پرتغال ساخته است.

سرمربی: فرناندو سانتوس
برخلاف ظاهر ترش‌رویش اما او توانسته از زمان نشستن روی نیمکت پرتغال هواداران پرتغال را خوشحال کند.

بازیکن کلیدی: روبن دیاز
تمام چشم‌ها روی کریستیان رونالدو اما نمایش موفق خط دفاعی پرتغال می‌تواند باعث موفقیت این تیم شود و رهبرشان کسی نیست جز روبن دیاز. کسی که فصلی موفق در سیتی داشت.

نقطه قوت
: به اندازه کافی بازیکن خلاق، با مهارت و گلزن دارند و رقبا باید فکر به حال خط هافبک و حمله کنند. برونو فرناندز فصل گذشته عالی بوده و اگر با رونالدو هماهنگ شود کار حریفان سخت است.

نقطه ضعف: اتکای روی پپه اندکی نگران کننده است و گوریریو در سمت چپ اصلا تاثیرگذار نیست. آن‌ها به راحتی گل دریافت می‌کنند.

پیش بینی فور فور تو: آن‌ها قهرمان نمی‌شوند و احتمال فروپاشی زودهنگام‌شان وجود دارد. بازیکنان پرتغال همه در تیم‌های باشگاهی تا لحظه آخر درگیر کورس قهرمانی بودند. خستگی ممکن است آن‌ها را زود از پا دربیاورد.

1101