معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه F: مجارستان

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه F: مجارستان

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مجارستان
با وجود حذف در یوروی قبلی اما هنوز مجارستانی‌ها با خوشی از یورو ۲۰۱۶ یاد می‌کنند. آن تورنمنت اولین تورنمنت مهم در از سال ۱۹۸۶ بود که مجارها در آن حضور پیدا کردند و البته درخشان ظاهر شدند. در دور قبل مجارستانی‌ها در گروه F در صدر قرار گرفتند و هواداران خود را به شدت خوشحال کردند. آن قدر این مسئله مهم بود که شکست ۴-۰ مقابل بلژیک هم ذره‌ای باعث نگرانی ان‌ها نشد. پس از آن نمایش خوب امیدهایی بود که فوتبال مجارستان دچار پیشرفت شود اما حقیقت این بود که بازیکنان این تیم رشد زیادی نداشتند. لیگ داخلی این کشور هنوز ضعیف است و در مقدماتی ۲۰۱۸ حتی مقابل آندورا هم شکست خوردند. حتی صعود آن‌ها به یورو هم در گرو قوانین لیگ ملت‌ها اتفاق افتاد.

ستاره تیم مجارستان یعنی سوبوسلای توانست در جریان برد مقابل ایسلند بدرخشد و تیم ملی کشورش را به یورو بفرستد. آن‌ها البته حالا در گروهی بسیار سخت قرار گرفته‌اند و با وجود آلمان، پرتغال و فرانسه حتی اگر سوم شوند هم شاهکار کرده‌اند. آن‌ها البته پس از قطعی شدن حضورشان در یورو خوب کار کرده‌اند و در ۸ بازی‌شان در سال ۲۰۲۰ تنها یک شکست داشتند.

دروازه‌بان مجارها یعنی گولاچی برای آن‌ها یک نقطه قوت است و ویل اوربان در قلب خط دفاعی باعث امید آن‌ها می‌شود اما آیا ستاره‌های این تیم توانایی خلق شگفتی را دارند؟


بازیکن کلیدی: دومینیک سوبوسلای
او بازیکنی بسیار سریع است و سریع‌تر از دویدن هم فکر می‌کند. او یکی از بهترین خریدهای چند وقت اخیر لایپزیش است که با ۲۰ میلیون یورو به این تیم پیوسته. ۲۰ سال سن دارد و اخیرا مصدوم شده اما او را دستکم نگیرید. یک ستاره خواهد شد.

سرمربی
: مارکو روسی
این سرمربی ایتالیایی شاگرد لوچسکو و اریکسون بوده و پس از قهرمانی در لیگ مجارستان به همراه هونود در سال ۲۰۱۷ به نیمکت تیم ملی رسید.

نقطه قوت: آن‌‌ها زیر نظر روسی یک تیم منعطف نشان داده‌اند. سیستم ۳۵۲ آن‌ها جواب داده و تجربه‌ بازیکنان‌شان به کار خواهد آمد. انتظار از آن‌ها پایین است و این خود یک مزیت به شمار می‌رود.

نقطه ضعف
: این تیم در مرحله مقدماتی تنها ۸ گل زده و دچار مشکل گلزنی است. سزلای دوران خوب خود را پشت ر گذاشته و خیلی کم در ماینتز بایز کرده. آمار دیگران هم چنگی به دل نمی‌زند.

پیش بینی فور فور تو:


مجارستان در یورو ۱۶ با ۳ شکست در انتهای جدول قرار گرفت. تکرار این اتفاق البته بعید است اما با این وجود هم پیتر گولاچی نمی‌گذارد آن اتفاق تکرار شود.

1101