معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه E: لهستان

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه E: لهستان

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

لهستان
۳ سال از نمایش ضعیف آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ گذشته اما سخت است بگوییم اعتماد به نفس لهستانی‌ها برگشته.

لهستان در مسابقات مقدماتی یورو آن چنان بد نبود اما بازی‌های لیگ ملت‌ها انتظارات را از آن‌ها پایین آورد. آن‌ها مقابل تیم‌هایی چون ایتالیا و هلند کاملا ضعیف ظاهر شدند. شکست‌هایی که بیشتر بابت نمایش‌ها، هواداران را نگران کرد. وقتی از لواندوفسکی پس از شکست مقابل ایتالیا پرسیدند، او چند ثانیه سکوت کرد و با جواب خود به طور غیر مستقیم تاکتیک‌های سرمربی را زیر سوال برد.

در ادامه با توجه اختلافات بین بازیکن و سرمربی، فدراسین فوتبال لهستان سرمربی را تغییر داد و سوسا روی نیمکت نشست. او به سرعت به تمجید از لواندوفسکی پرداخت و تنش‌ها را از بین برد.

سوسا فرصت کافی برای آماده سازی نداشته و در حقیقت مسابقات مقدماتی جام جهانی به نوعی دیدار تدارکاتی برای یورو به حساب می‌آمد و شغل سوسا را هم در خطر قرار داد.

برای برخی بازیکنان با سابقه لهستان مانند فابیانسکی، گلیک و لوا این تورمنت آخرین فرصتی است که بتوانند با پیراهن لهستان افتخاری کسب کنند اما دیگر بازیکنان چشم به آینده دارند. روی کاغذ اما این گزاره مطرح شده و بحت با آن سخت به نظر می‌رسد: این لهستان، قدرتمندترین تیم چند سال اخیر است.

سرمربی: پائولو سوسا
او در زمینه حضور در مسابقات بزرگ بسیار کم تجربه است و تنها ۳ مسابقه (پیش از دیدارهای دوستان قبل از یورو) روی نیمکت لهستان نشسته. تجربه دوران بازی‌اش اما می‌تواند باعث روابط خوب با رختکن و تیم شود.

بازیکن کلیدی: لواندوفسکی
مهاجمی با موتور گلزنی خاموش نشدنی. چندین بار آقای گل شده؟ بله
بهترین گلزن تاریخ لهستان است؟ بله!
بهترین بازیکن سال فیفا است؟ بله!
تنها نقطه ضعف او عدم نمایش بی‌نظیر در یک تورنمنت در سطح بالای ملی است. او در ۳۲ سالگی امیدوار است تا این نقطه ضعف را بر طرف کند.

نقطه قوت
: خط حمله‌ای بسیار قوی با حضور میلیک و پیونتک دارند که هر دفاعی را به زانو درمی‌آورند و پشت آن‌ها زیلینسکی قرار دارد. در کنار این‌ها بازیکنان جوان هم هستند و یک لوای آماده.

نقطه ضعف: خط دفاعی مستحکمی ندارند و این مسئله باعث برکنار شدن سرمربی پیشین هم شد. از زمان حضور سوسا هم استمراری در این منطقه وجود نداشته.

پیش بینی فور فور تو

: ۳ بازی با عملکرد متفاوت خواهند داشت و به مرحله حذفی می‌رسند. در مرحله حذفی با توجه به نمایش‌شان حذف می‌شوند. یا در همان مرحله اول یا در یک چهارم نهایی.

1101