اختلاف 190 میلیاردی پرسپولیس با کارگزارش؟

اختلاف 190 میلیاردی پرسپولیس با کارگزارش؟

پایگاه خبری فوتبالی- ادامه همکاری باشگاه پرسپولیس و کارگزارش همچنان یکی از ابهاماتی است که هیچکدام از طرفین قرارداد به آن پاسخ روشنی نمی‌دهند.

به گزارش فوتبالی، باشگاه پرسپولیس در دو سال اخیر با شرکت آتیه داده پرداز به عنوان کارگزار اسپانسری خود همکاری کرده که البته قرارداد با این شرکت - و متممی که اردیبهشت ماه سال گذشته با پادرمیانی وزارت ورزش و جوانان به آن اضافه شد - انتقادات زیادی را باعث شده و بسیاری معتقدند این قرارداد تماماً به ضرر پرسپولیس بوده است.

حدود یک سال قبل رسول‌پناه، مدیر وقت باشگاه سعی در فسخ این قرارداد داشت اما به دلیل مخالفت وزارت ورزش و همچنین ضرری که این باشگاه متحمل می شد، موفق به چنین کاری نشد و در نهایت خودش حامی این قرارداد شد اما وقتی صندلی مدیریت باشگاه به دست سمیعی افتاد، او بنای مخالفت با این قرارداد را گذاشت و در صدد فسخ برآمد. زمستان سال گذشته، جعفر سمیعی با ارسال نامه‌ای به معاونت حقوقی مجلس خواستار فسخ قرارداد با آتیه داده پرداز شد اما مفاد قرارداد و متمم آن به گونه‌ای بود که مطابق انتظار فسخ یکطرفه از سمت باشگاه شدنی نبود.

روزنامه فرهیختگان امروز در گزارشی اعلام کرد که "مذاکرات باشگاه پرسپولیس با کارگزار برای ادامه همکاری در فصل‌های بعد هنوز به نتیجه نرسیده است. باشگاه پرسپولیس برای یک فصل رقمی حدود 300میلیارد تومان می‌خواهد و می‌گوید کمتر از این رقم نمی‌تواند همه نیازهای مالی این باشگاه را پوشش دهد. اما کارگزار هنوز روی رقم 110میلیارد تومان اصرار دارد."

طی یکی دو هفته اخیر شایعات زیادی پیرامون پایان همکاری این کارگزار با پرسپولیس شنیده می‌شود و حتی گفته می‌شد که با توجه به یک سالگی امضای قرارداد، طرفین دیگر تعهدی نسبت به هم ندارند اما طبق قرارداد، یک سال از قرارداد زمانی به اتمام خواهد رسید که فصل فوتبالی تمام شود و به همین دلیل باشگاه پرسپولیس پس از پایان فصل باید در مورد آتیه داده پرداز تصمیم‌گیری کند.

پیش از این گفته می‌شد که مدیران باشگاه پرسپولیس به شرکت آتیه پرداز اعلام کرده اند برای اداره باشگاه حداقل به سالیانه 200 میلیارد تومان نیاز دارند اما دریافتی از کارگزار حدود 110 میلیارد است و شاید اگر این اختلاف نظر 90 میلیاردی حل شود، طرفین همکاری را ادامه خواهند داد اما حالا امروز روزنامه فرهیختگان خبر از اختلاف 190 میلیاردی و پیشنهاد 300 میلیاردی پرسپولیس به کارگزار می دهد، پیش نهادی که به نظر می رسد بیشتر برای فسخ و یا بالا بردن مبلغ قرارداد مطرح شده است.

گفتنی است شرکت آتیه داده پرداز تمامی تعهدات این فصلش را تا به اینجای کار پرداخت کرده و تنها 15 میلیارد از تعهدش باقی مانده است که باید در پایان فصل و مرداد ماه پرداخت شود، اما پرداختی‌های این کارگزار کفاف هزینه‌های سنگین پرسپولیس را نمی‌دهد و از آنجایی که طبق قرارداد راه‌های دیگر درآمدزایی بر باشگاه بسته شده، سمیعی و صدری همچنان معتقدند از طرق دیگر و قرارداد‌های جداگانه می‌توانند به منابع درآمدی بیشتری دست یابند و همچنان شایعه لغو این قرارداد جدی است.

باید به انتظار نشست و دید که سرنوشت ادامه همکاری پرسپولیس و کارگزار به کجا ختم خواهد شد، آیا بالاخره شاهد امضای قرارداد جدید طبق خواسته جعفر سمیعی خواهیم بود یا این قرارداد که منتقدان بسیاری دارد برای همیشه فسخ خواهد شد.

7655