معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه E: اسلوواکی

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه E: اسلوواکی

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.
به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

اسلوواکی
هواداران این تیم می‌توانند خوشحال باشند که برای دومین بار پیاپی پای به یک رقابت مهم فوتبالی گذاشته‌اند اما مسئله اینجاست در ۲ سال گذشته این تیم شرایط خوبی نداشته.

مهم‌ترین هدف اسلواکیایی‌ها در چند سال اخیر همین حضور بوده که به لطف برتری در پلی آف مقابل ایرلند به دست آمده اما تیم آن‌ها در حالت فعلی اصلا شرایط خوبی ندارد. آن‌ها بازی‌های مقدماتی را با سرمربیگری هاپال آغاز کردند اما بازی‌های یکنواخت و سبک نه چندن جذاب باعث شد در لیگ ملت‌ها هم یک سطح سقوط کنند. آن‌ها در پلی‌آف اولیه یورو توانستند در پنالتی‌ها در براتیسلاوا برنده شوند اما واضح بود این تیم دچار مشکل است. پیش از برگزاری بازی برگشت پلی آف نهایی، فدراسیون فوتبال اسلوواکی تارکوویچ را روی نیمکت نشاند و این سرمربی توانست اسلوواکی را در دیدار مقابل ایرلند به موفقیت برساند. از آن زمان سرمربی چندین ترکیب را امتحان کرده و تنها تعداد معدودی از بازیکنان می‌توانند ادعا کنند کنار هم خوب بازی کرده‌اند و به طور کلی ترکیب این تیم چندان همگون نیست.

تارکوویچ از زمان نشستن روی نیمکت کار چندانی انجام نداده و اسلوواکی آماده‌سازی خوبی نداشته. این مسئله خبر خوبی برای رقبای اسلوواکی است و خبر بدی برای خود اسلوواکیایی‌ها. از بازیکنان مهم این تیم می توان به دوبراکاوا درون دروازه اشاره کرد که مردی قابل اتکاست. همشیک و اشکرینیار هم دیگر ستارگان اسلواکی هستند.

خلاقیت، شجاعت و اتحاد چیزهایی هستند که می‌توانند به اسلواکی کمک کنند. آن‌ها بالاخره در یورو هستند.با هر فرم و شکلی. باید نترسند و رقابت کنند.

سرمربی: استفان تارکوویچ
در یورو ۱۶ او دستیار کوزاک بود و حالا خودش نفر اول است. اینن سرمربی ۴۸ ساله به آنالیزوری علاقه فراوانی دارد و دوست دارد رویکردی روشمند داشته باشد.

بازیکن کلیدی: میلان اشکرینیار
همشیک همیشه مهم‌ترین بازیکن اسلوواکی است اما این بار باید به اشکرینیار اشاره کرد. مدافع وسط ۲۶ ساله که در فرمی عالی در اینتر بازی کرد و حالا نقشی مهم در ترکیب تیم ملی‌اش دارد. او اگر همچنان در اوج باشد، مهاجمین رقیب اسلوواکی کار سختی برای گلزنی به این تیم دارند.

نقطه قوت: دروازه‌بان این تیم کیفیت بالایی دارد و ذخیره‌های او هم قابلیت‌های‌شان خوب است.

نقطه ضعف: بیشتر گل‌های این تیم توسط خط هافبک زده شده و عدم گلزنی مهاجمان برای آن‌ها یک ضعف است. دوریس، مهاجم اصلی آن‌ها در ۲۲ بازی که در لیگ قبرس انجام داده تنها ۲ گل به ثمر رسانده.

پیش بینی فور فور تو: شاید بتوانند یک یا ۲ امتیاز کسب کنند. اگر آن‌ها را در مرحله بعد ببینیم واقعا شگفت زده خواهیم شد.

1101