معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه E: سوئد

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه E: سوئد

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

سوئد
کرونا برای بسیاری از تیم‌ها سود داشته اما یکی از معدود تیم‌هایی که اصلا از تعویق یورو سود نبرده سوئد است. آن‌ها تا سال گذشته روندی خوب داشتند و با یک خط دفاعی عالی و ضدجملات حریفان را از پا در می‌آورند اما حالا باید سعی کنند به آن دوران برگردند.

سوئدی‌ها تنها با یک شکست به یورو ۲۰۲۰ رسیدند اما نتایج‌شان از آن به بعد بازتابی از تنش‌های موجود در تیم و تشکیل یک تیم جدید توسط یان اندرسون بود. آن‌ها مقابل فرانسه و پرتغال در لیگ ملت‌ها مغلوب شدند و تنها بردشان مقابل کروواسی اتفاق افتاد.

هنوز هم البته اندرسون می‌تواند با ایجاد یک تعادل مناسب بین بازیکنان هجومی و مدافعین با سابقه به پتانسیل بالای تیمش درست پیدا کند. ایساک در دومین فصل حضورش در سوسیه داد آن قدر خوب کار کرده که حالا سوئدی‌ها نسبت به یورو خوش‌بین باشند. دژان کولوسفسکی هم دیگر ستاره سوئدی‌هاست که در یووه پیشرفت کرده و به سطحی دیگر رسیده.

نکته امیدبخش دیگر برای سوئدی‌ها بازگشت زلاتان به تیم ملی بود که البته پیش از یورو منتفی شد. زلاتان به تیم برگشت اما به دلیل مصدومیت در یورو حضور نخواهد داشت. در غیاب او باید دید  سوئدی‌ها تا چه مرحله‌ای پیش خواهند رفت.

سرمربی: یان اندرسون
او سوئد را به یک چهارم نهایی جام جهانی رساند و هواداران سوئد امیدوارند او این بار هم با کمک استعدادهای تیم یک افتخار جدید بیافریند. قرعه سوئدی‌ها بد نیست و آن‌ها می‌توانند امیدوار به موفقیت باشند.

بازیکن کلیدی: الکساندر ایساک
چه کنار زلاتان باشد و چه نه، حضور یک مهاجم با نمایش‌های مستمر و سرعت مناسب برای سوئد نیاز است. ایساک به موفقیتش در لالیگا ادامه داده و حالا یک بازیکن کلیدی برای سوئد است.

نقطه قوت: ترکیب فعلی را می‌توان بهترین ترکیب یک دهه اخیر دانست. امیل فورسبرگ از لایپزیش، ایساک و کولوسفکی و حتی جردن لارسن (فرزند هنریک لارسن) نوید یک خط حمله خوب و با استعداد را به هواداران می‌دهند.

نقطه ضعف: سرمربی سوئد برای جانشینی بازیکنان با تجربه دچار مشکل شده بود و مشخص نیست با وجود با استعداد بودن نفرات جدید آن‌ها می‌توانند بدرخشند یا خیر. همچنین گفته می‌شود تیم فعلی محافظه‌کارتر از تیم‌های قبلی است.

پیش بینی فور فور تو: سوئد باید به مرحله دوم یا سوم برسد. پایین تر از لهستان قرار گرفتن یک ناامیدی محض برای آن‌ها است اما به طور کلی آن‌ها حداقل تا یک هشتم یا یک چهارم نهایی حضور داشته باشند.
 
1101