معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه E: اسپانیا

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه E: اسپانیا

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

اسپانیا
لاروخا با ۸ برد و ۲ تساوی به یورو رسید. این یعنی نهمین دوره‌ای که بدون حتی یک شکست در دور مقدمات به یک تورنمنت مهم می‌رسد. اتفاقی که بعید می‌رسد در ۲ جام جهانی آینده تکرار شود.

این بار البته روبیالس (رئيس فدراسیون فوتبال اسپانیا) نقش خود را در راه آماده‌سازی تیم به خوبی انجام داده و اخراج و انتصابات را خیلی زودتر از برگزاری مسابقات انجام داده. برخلاف جام جهانی که ۳ سال پیش برگزار شد و لوپتگی تنها ۲ روز پیش از بازی مقابل پرتغال از کار برکنار شد.

انریکه در نوامبر ۲۰۱۹ و ۵ ماه پس از کناره گیری جهت درمان دختر ۹ ساله‌اش به تیم ملی پیوست. روبرتو مورنو در آن دوران کناره‌گیری روی نیمکت اسپانیا نشسته بود و در نهات به جرم خیانت از تیم ملی کنار گذاشته شد. به نظر می‌رسید او می‌خواهد در یورو هم روی نیمکت بنشیند. انریکه می‌گفت: هیچ‌ کس مانند مورنو را در کادر خود نمی‌خواهم.

شیوع کرونا باعث شد اندکی از تنش‌ها کاسته شود اما اسپانیا در ۸ دیدار آخر (پیش از دیدارهای دوستانه قبل از یورو) شاهکار نبوده و تنها ۳ برد کسب کرده. هرچند که در نهایت آن‌ها در مسابقات لیگ ملت‌ها توانستند خوب کار کنند و در صدر قرار گیرند. آن‌ها اندکی سینوسی نتیجه گرفتند. در ۵ بازی ۳ گل زدند و سپس مقابل آلمان با ۶ گل پیروز شدند.

آن‌ها حالا نسبت به یورو ۲۰۱۲ یک تغییر نسل اساسی داشته‌اند. آن‌ها توانایی پاسکاری‌ها متعدد و کشنده را دارند اما خب در توانایی‌های‌شان دچار بحران شدن آن هم در چنین گروهی وجود دارد.

سرمربی: لوئیس انریکه
هاراگیری سرمربیگری اسپانیا به پایان رسیده و سرمربی سابق بارسلونا که با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان شد برای اولین بار در یک تورنمنت مهم هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده دارد. او پرشور است و تاکتیکی و می‌تواند از استعداد بازیکنانش بیشترین بهره را ببرد.

بازیکن کلیدی: سرخیو راموس (خط خورده)
مجله فور فور تو پیش از انتشار لیست نهایی تیم ملی اسپانیا اقدام به انتشار این مجموعه گرفته. سرخیو راموس از لیست تیم ملی خط خوره و شاید بتوان موراتا را مهم‌ترین بازیکن لاروخا در یورو دانست.

نقطه قوت: اسپانیا در ۱۰ بازی مقدماتی ۵ گل خورد و تنها سال ۲۰۲۰۲ هم در ۸ بازی ۴ گل. خط دفاعی آن‌ها پیش از خط خوردن راموس خوب بود و باید در بدون او هم عالی است یاخیر. در کناره‌ها هم انریکه دست بازی برای انتخاب بازیکن دارد.

نقطه ضعف: بازیکن سرعتی و خط شکن. انریکه امیدوار بود تا فاتی این وظیفه را بر عهده گیرد اما مصدومیت این بازیکن جوان باعث شد تا انریکه هم با یک مشکل مواجه شود. مهاجم نوک اسپانیا هم یک معضل است. موراتا اگر در فرم خوب باشد کار رقبا ساخته است اما دیگر گزینه‌ها چون اویارزابال، اولمو و مورنو آن‌چنان درجه یک نشان نداده‌اند.

پیش بینی فور فور تو: آن‌ها به راحتی صعود نخواهند کرد و با استرس پای به مرحله حذفی می‌گذارند و مقابل یک تیم با دفاع فشرده دچار مشکل می‌شوند. در نهایت هم مانند جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ یا یورو ۲۰۱۶ حذف می‌شوند.

1101