معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه D: انگلیس

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه D: انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

انگلیس

انگلیسی‌ها در اولین دوره حضور در یورو در سال ۱۹۶۸ توانستند سوم شوند. البته در میان ۴ تیم. آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند از آن سال، رتبه بهتری کسب کنند.

تنها یوگوسلاوی و بلژیک می‌توانند ادعا کنند بدون قهرمانی در یورو نمایش‌های خوبی داشته‌اند. انگلیس از سال ۱۹۶۶ و قهرمانی در جام جهانی دیگر نتوانسته قهرمانی در یک رقابت مهم به دست آورد و بارها نسل‌های طلایی‌اش ناکام مانده‌اند. نکته عجیب اینجاست انگلیس در تمام تاریخ یورو تنها یک بازی در مرحله حذفی را برنده شده. آن‌ هم در پنالتی‌ها و زمانی که میزبان بوده.

5 سال پیش آن‌ها مغلوب ایسلند شدند اما از آن زمان اتفاقات جدیدی در فوتبال انگلیس رخ داد و پپ، کلوپ و بیلسا به یگ برتر آمدند. آن‌ها باعث شدند تاکتیک‌های فوتبال انگلیس متفاوت شود و پس از آن شکست مقابل ایسلند انگلیسی‌ها کاملا تغییر کنند. برای تیم ۲۰۲۱ امیدهای زیادی وجود دارد. تیم فعلی انگلیسی تیمی متعادل است که می‌تواند به حسرت ۵۵ ساله این کشور پایان دهد. آن‌ها پس از مدت‌ها هافبک‌های دفاعی خوبی دارند و چپ پاهایی باکیفیت. انتخاب‌های گرت ساوتگیت در این سال‌ها خوب بوده و تیم جوانش کم کم باتجربه شده. در واقع از سال ۲۰۱۸ گرت ساوتگیت شروع به نتیجه گیری کرده. هرچند که شاگردانش فوتبال زیبایی بازی نمی‌کنند. به تعویق افتادن ۱۲ ماهه یورو هم به سود انگلیسی‌ها شده و بازیکنان جوان این تیم باتجربه‌تر شده اند.

انگلیسی‌ها در ۵ سال گذشته در مسیر درستی قرار داشته‌اند و پتانسیل خوبی برای موفقیت در یورو دارند. انتظار آن چنان بالایی از انگلیسی نیست اما باید دید ساوتگیت توانایی تاریخ‌سازی دارد؟


سرمربی

: گرت ساوتگیت
۲۵ سال پیش او پنالتی خود در یورو ۹۶ را از دست داد تا انگلیس از مسابقات حذف شود و حالا حتی می‌تواند روی همین حساب انگیزه‌های شخصی هم داشته باشد و پس از یک فصل بسیار سخت به دلیل شرایط کرونا، انگلیسی‌ها را به موفقیت برساند.


بازیکن کلیدی: هری کین
یک گلزن قهار با روند مستمر. کین هنوز بهترین بازیکن تیم ساوتگیت است. با توجه به قابلیت بازیسازی‌اش می‌تواند قدرت شیرها را در خط حمله بیشتر کند. انگلیسی‌ها می‌توانند با محوریت کین تیم خوبی در یورو داشته باشند.

نقطه قوت: بازیکنان انگلیس در حمله عالی هستند. ترکیب هجومی انگلیسی‌ها از تنوع خوبی برخوردار است. استرلینگ و کین در تیم حضور دارند و گریلیش، رشفورد و سانچو (همین طور فودن و مونت) هم هستند. آن‌ها در ضربات پنالتی هم با این وجود قدرتمند خواندد بود.

نقطه ضعف: هرچقدر در حمله قوی هستند در دفاع مشکل دارند. جردن پیکفورد پس از جام جهانی، دیگر در اوج نیست و جان استونز و مگوایر هم در باشگاه‌شان عملکرد خارق‌العاده‌ای نداشته‌اند هرچند که این اواخر بهتر شده‌اند.

پیش‌بینی فور فور تو
: انگلیس تمام تیم‌هایی که انتظار می‌رود جلوی آن‌ها شکست بخورد را شکست می‌دهد. اما فقط همین. اگر انگلیس بخواهد به نیمه نهایی برسد باید یک غول را شکست دهد. آیا آن‌ها برای این شگفتی اندکی جوان نیستند؟

1101