جنگ روانی جدید بحرینی‌ها با شبکه های تلویزیونی/ پخش بازیهایی که ایران از بحرین باخته است

جنگ روانی جدید بحرینی‌ها با شبکه های تلویزیونی/ پخش بازیهایی که ایران از بحرین باخته است

پایگاه خبری فوتبالی- بحرینی‌ها برای بر هم زدن تمرکز دراگان اسکوچیچ و شاگردانش از شیوه جدیدی استفاده کردند.

به گزارش فوتبالی، دو شبکه تلویزیونی بحرین اسپرت 1 و 2 در طول روزهای گذشته و در آستانه بازی تیم ملی این کشور مقابل ایران، در طول روز، بارها و بارها بازی رفت دو تیم – که با برتری 0-1 بحرین به پایان رسید – و همچنین بازیهای قدیمی دو تیم که بحرین پیروز آن بوده را پخش می‌کنند تا اینگونه هم بازیکنان بحرینی را تهییج کنند هم اینکه به شیوه‌ای خاص روی اعصاب تیم ملی ایران پیاده‌روی کنند. البته علاوه بر بازی رفت، بازی که بحرین سه بر یک ایران را شکست داد و باعث صعود مستقیم عربستان به جام جهانی 2002 شد را هم نشان می دهند. بازی معروف کشک و بادمجانی که هنوز هم درباره اش بحث می شود. 

علاوه بر بازی رفت که ایران با ویلموتس بسیار بد بود و بازی سه بر یک شکست تاریخی، دو بازی دوستانه که در سالهای 2008 و 2009 ایران به بحرین یک بر صفر و چهار بر دو باخته است پخش شده و یک بازی مقدماتی جام ملتهای آسیا 2000 که ایران یک بر صفر به بحرین باخته بود، هم یکی دو بازی پخش شده است. در کل هر بازی که ایران در تاریخش به بحرین باخته بود و تصاویر ویدیویی از آن بازیها وجود دارد در دستور کار شبکه های تلویزیونی ورزشی بحرین قرار گرفته است. اما چرا این کار انجام می شود؟

داستان از این قرار است که در هتل محل اقامت تیم ملی در منامه، این دو کانال جزو کانال‌های اصلی شبکه های تلویزیون داخل اتاق های بازیکنان و کادرفنی و سرپرستی تیمهاست. یعنی به محض آنکه تلویزیون داخل اتاق‌ها روشن شود، اسکوچیچ و شاگردانش با این شبکه ها روبرو خواهند شد. ناخودآگاه بازیکنان با دیدن بازیکنان قدیمی تیم ملی، تحریک می شوند که این بازیها را ببینند و همین به نوعی جنگ روانی محسوب می شود. در هر حال راه حل این بود که اصلا این بازیها را نگاه نکنند و به شبکه بحرین اسپورت سر نزنند. در همین حال که این مطلب در حال نگارش بازی بحرین – ایران که منجر به شکست سه بر یک ایران مقابل این تیم و از دست رفتن صعود مستقیم به جام جهانی 2002 کره و ژاپن شد، برای بار سوم یا چهارم در حال پخش است!

بحرینی‌ها روی بازی امشب حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. آنها امید زیادی به صعود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی دارند و به همین دلیل به دنبال این هستند که هر طور شده از ایران امتیاز بگیرند. اتفاقی که اگر بیفتد، رویای صعود ایران به جام جهانی 2022 بر باد می‌رود. 

1984