عربستان تا 2029 میزبان سوپرجام اسپانیا خواهد بود

عربستان تا 2029 میزبان سوپرجام اسپانیا خواهد بود

پایگاه خبری فوتبالی - عربستان قرار است که در نقش ناجی مالی فوتبال اسپانیا در دوران بحران کرونا ظاهر شود.

به گزارش فوتبالی، دولت عربستان با فدراسیون فوتبال اسپانیا قرارداد بسته است تا در ازای میزبانی مسابقات سوپرجام اسپانیا سالی 30 میلیون یورو به فدراسیون فوتبال اسپانیا بپردازد. اولین قرارداد بین سالهای 2019 تا 2022 بود هر چند که سوپرجام اخیر به علت محدودیت های ناشی از کرونا در خود اسپانیا برگزار شد.

حالا لوئیز روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا برای تمدید قرارداد به مدت هفت سال بیشتر به توافق رسیده است و به همین خاطر به نظر می رسد که سوپرجام اسپانیا حداقل تا سال 2029 با میزبانی عربستان برگزار می شود و بدین ترتیب مبلغی بین 240 تا 320 میلیون یورو به حساب فدراسیون فوتبال اسپانیا واریز می شود.

در این توافق بنا بر این شده که پروژه هایی برای توسعه فوتبال زنان در عربستان صورت بگیرد. سوپرجام اسپانیا در دو دوره اخیر با شکلی متفاوت تر و با حضور چهار تیم به صورت چهار جانبه برگزار می شود که دو فینالیست کوپا دل ری به علاوه تیم های اول و دوم لالیگا در آن حضور دارند. برای دوره بعدی که در اواخر دی برگزار می شود، بارسلونا - رئال مادرید و اتلتیکو - بیلبائو دو بازی نیمه نهایی خواهند  بود و بدین ترتیب عربستانی ها شاهد یک ال کلاسیکوی تماشایی و جذاب از نزدیک خواهند بود.

4125