معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه C: مقدونیه شمالی

معرفی تیم‌های یورو ۲۰۲۰/ گروه C: مقدونیه شمالی

پایگاه خبری فوتبالی – به زودی رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ آغاز می‌شود و تیم‌ها به مصاف حریفان خود می‌روند.

به گزارش فوتبالی، نشریه فور فور تو در ویژه‌نامه یوروی خود به بررسی تمام گروه‌ها و تیم‌ها پرداخته که خواندن آن خالی از لطف نیست.

مقدونیه شمالی

این کشور به طور معمول با پشت سر گذاشتن مراحل مقدماتی پای به یورو نگذاشته و از مزایای لیگ اروپا استفاده کرده. آن‌ها در یک پلی‌آف پس از نمایش خوب در سطح D لیگ ملت‌ها برنده شدند و حالا در یورو هستند.

پاندف ۳۷ ساله اولین بازی خود را ۲ دهه پیش انجام داد به فکر خداحافظی از فوتبال بود اما تیم ملی را مقابل گرجستان رهبری کرد و حالا در یورو کنار هم‌وطنانش در فکر تاریخ‌سازی است. مقدونیه در مرحله مقدماتی پس از لهستان و اتریش سوم شد اما پس از برتری مقابل ارمنستان، جبرالطارق، لیختن‌اشتاین و کوزوو به پلی‌آف مقابل گرجستان رسید. پاندف در آن مصاف گلزنی کرد تا اشک‌های شوق مقدونیه‌ای‌ها جاری شود و آن‌‌ها حالا در سطح اول فوتبال اروپا بازی کنند.

علاوه بر پاندف این تیم بازیکنی چون الیف الماس را دارد که در ناپولی بازی می‌کند و انیس برزی که در لوانته می‌درخشد. آلوسکی تیم لیدز هم جزء دیگر امیدهای مقدونیه است و دیمیتریفسکی هم گلری بسیار مطمئن نشان داده که می‌تواند تکیه‌گاه مقدونیه‌‌‌ای‌ها باشد.

مقدونیه شمال شاید ضعیف‌ترین تیم یورو ۲۰۲۰ باشد اما چیزی برای از دست دادن ندارد. آن‌ها در مقدماتی جام جهان در ماه مارچ آلمان را ۲-۱ شکست دادند و نشان دادن از روحیه خوبی برخوردارند. هر اتفاق بیفتد مهم نیست. آن‌ها کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اند و همین حضور در یورو هم برای آن‌ها پاداش است.

سرمربی: ایگور آنجلوفسکی او از سال ۲۰۱۵ هدایت مقدونیه شمالی را بر عهده دارد و  بسیار محبوب است. این سرمربی ۴۴ ساله البته از لحاظ تاکتیکی هنوز خودی نشان نداده و تنها دیدها به او مثبت است. او تا به حال خارج از مقدونیه اصلا مربیگری نکرده است.

بازیکن کلیدی: گوران پاندف
او آچار فرانسه مقدونیه شمالی است که این روزها در پست هافبک هجومی بازی می‌کند. او سال ۲۰۰۱ به فوتبال ایتالیا رفت و سال ۲۰۱۰ به همراه اینتر سه‌گانه گرفت. سابقه‌ او در لاتزیو و ناپولی هم خوب است و به طور کلی می‌تواند پاندف را بزرگترین ستاره تاریخ مقدونیه دانست. بازیکنی با بیشترین بازی ملی در تاریخ این کشور و با بیشترین گل در تاریخ مقدونیه.

نقطه قوت

: روحیه این تیم هیچ‌ زمانی از این بهتر نبود. حتی وقتی نمایش‌های‌‌شان خوب نیست هم در رختکن بسیار جو خوبی حکم‌فرما است و این فداکاری و روابط خوب باعث شده تا آن؟‌ها به یورو برسند.

نقطه ضعف: ترکیب آن‌ها ضعیف است و نیمکت آن‌ها به شدت ضعیف‌تر. اگر این تیم با محرومیت یا مصدومیت مواجه شود اوضاع خراب خواهد شد. خط دفاع آن‌ها هم اصلا کیفیت لازم را ندارد. در خط حمله نستروفسکی (اودینزه) دیگر در اوج نیست و باید منتظر معجزه پاندف، الماس و برزی بود.

پیش بینی فور فور تو
: به احتمال زیاد آن‌ها تمام بازی‌های خود را شکست می‌‌خورند و تنها تلاش‌شان جلوگیری از باخت سنگین است.

1101